Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
reklame med ulovliheter
#160638 07/12/2007 11:35 AM
pij Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

jeg blir iritert på det klesmerke som har heliski som sitt trekk plaster ,for at vi skal se at det er bra tøy. for det første er det ikke lov for den vanlige mann kvinne i gata .det andre er forurensnigen, det tredje er at det bråker for meg når jeg må gå opp selv.nei ikke kjøp klær fra den produsenten som ikke har klær som tåler å bli brukt til å gå opp med .få en menig om at de skal trekke denne filmen elller ikke kjøp fra dem

To sjeler, en tanke
pij #160639 07/12/2007 11:56 AM
Entusiast
Entusiast

Artig at du skulle nevne det, så den reklamen i går og tenkte "håper dette ikke er i Norge, da er det en for €#&/%€&% på trynet tåpelig reklame".

Forøvrig var kjøringa stiv og lite dynamisk, fysj:wink

enig!!
pij #160640 07/12/2007 3:19 PM
Avhengig
Avhengig

har ikke tenkt på det sånn før, men enig i hvert ord her. nå deler tre sjeler samme tanker:wink

hehe, ja du sier noe stuntmann:"Forøvrig var kjøringa stiv og lite dynamisk, fysj"

Re: reklame med ulovliheter
pij #160641 07/12/2007 3:31 PM
Ringrev
Ringrev

Reagerte litt på den reklamen jeg også, turglede og heliski, he he, i Norge, yeah right. Elendig telemarkstil også ja.

hva med skifilm
pij #160642 07/12/2007 7:24 PM
Entusiast
Entusiast

skulle vi boikotte alle filmselskaper som benytter heliski i produksjonen, eller til og med de utøverene som har parts basert på helikopterog utstyret deres? det er jo reklame det også. nei fy fan, drøm dere bort og ha det fint med det, og sett fem kroner dagen på alaskasparegrisen.

pij #160643 07/12/2007 8:22 PM
Fersking
Fersking

Her er det endel 'gode' argumenter ute å går gitt. Hva angår kvaliteten på klæra er en annen diskusjon 'pij', der er vi nok mer enig. Men hva er forskjellen på en reklamefilm å en tur el TI til alpene 'mr stuntman', går du nedover du el? Å du 'findus' har jo lovprist Bergan's reklamer her inne før, men da viste du kanskje ikke om helli'n?

Å ja det er viktig med miljøværn å vi skal være beviste på det, men det er ikke en helli tur i regi av Bergan's som får miljøet til å gå til h..... Kan dere ikke heller slå av lyset, ikke kjøpe skall bekledning, hytte osv...

Det må være kjipt å være så sjalu som dere!!

Den satt!
pij #160644 07/12/2007 8:29 PM
Ivrig
Ivrig

Støtter deg fullstendig "ESPN Kristi"!

Hm
pij #160645 07/12/2007 10:08 PM
Entusiast
Entusiast

For de andre som heller ikke ser nok på TV:http://bergans.no/flv_streaming/forside_telemark.htm

Antar at det er den det er snakk om. Slagordet "Ekstrem turglede" blir i beste fall tragikomisk, både med tanke på valg av framkomstmiddel og kjøring.

ESPN - pij tenker nok mer på hva reklamen kommuniserer, og det er sånn sett et godt poeng.

pij #160646 08/12/2007 12:22 AM
Veteran
Veteran

Sitat ESPN Kristi:Her er det endel 'gode' argumenter ute å går gitt. Hva angår kvaliteten på klæra er en annen diskusjon 'pij', der er vi nok mer enig. Men hva er forskjellen på en reklamefilm å en tur el TI til alpene 'mr stuntman', går du nedover du el? Å du 'findus' har jo lovprist Bergan's reklamer her inne før, men da viste du kanskje ikke om helli'n? Å ja det er viktig med miljøværn å vi skal være beviste på det, men det er ikke en helli tur i regi av Bergan's som får miljøet til å gå til h..... Kan dere ikke heller slå av lyset, ikke kjøpe skall bekledning, hytte osv...Det må være kjipt å være så sjalu som dere!!

Mente du at de har brukt heli i den andre bergans reklamen? De har nok ikke det, men du mente vel kanskje generelt for Bergansreklamene, eller?

tja..
pij #160647 08/12/2007 1:01 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

jeg har også reagert negativt på reklamen, fordi jeg ikke skjønner motivasjonen til å ha med helikopter i reklamebildene, da alle vet at dette er helt uaktuellt fremkomstmiddel i Norge. Bruk gjerne heli under innspillig, (evt i utlandet på steder det er tillatt) men ikke gjør et poeng av det i reklamen!?Og hvem drar på heliskiing ALENE? (ref telemarkjenta, som forøvrig ikke kjører særlig pent..)Og hva er story`n med han alpinisten som går oppover en fjellrygg med skiene på skuldra uten noe som helst turutstyr? Har han snudd fordi han kjørte seg fast?Merkelig at et folkelig og super-mainstream merke som Bergans ikke tenker over såpass, men det er heller ikke første gang de anvender seg av merkelig fotografisk materiale til markedsføring..

pij #160648 08/12/2007 1:19 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

hoho "ekstrem turglede" ja!

Bra satsa Bergans!

vel...
pij #160649 08/12/2007 1:51 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat ESPN Kristi: Å du 'findus' har jo lovprist Bergan's reklamer her inne før, men da viste du kanskje ikke om helli'n?

ville si det skiller en del mellom disse reklamene da!det går fint an å digge den ene og nøle med den andre, for såpass forskjellige er de!tror ikke de brukte heli i switch 7 octo'en nei.

blir ikke fornærma, men synes det er teit av deg å trekke så raske slutninger om hvordan du påstår jeg tenker om saker å ting!

Irritert?
pij #160650 08/12/2007 3:08 AM
Avhengig
Avhengig

Sitat pij:jeg blir iritert på det klesmerke som har heliski som sitt trekk plaster ,for at vi skal se at det er bra tøy. for det første er det ikke lov for den vanlige mann kvinne i gata .det andre er forurensnigen, det tredje er at det bråker for meg når jeg må gå opp selv.nei ikke kjøp klær fra den produsenten som ikke har klær som tåler å bli brukt til å gå opp med .få en menig om at de skal trekke denne filmen elller ikke kjøp fra dem

Jeg personlig blir vel så irritert av voksne nordmenn som ikke er i nærheten av å beherske sitt eget språk!

Bergans har for øvrig ikke heliski som sitt trekkplaster kun fordi merket bruker ÉN pokkers reklame hvor en skiløper hopper ut av et helikopter. Og dessuten, kun fordi heliskiing er ulovlig i Norge, så er det ikke dermed sagt at det er ulovlig i andre land. Reklamen det er snakk om, sier nemlig ikke et DØYT om at bildene er fra Norge!

"Ekstrem turglede" er liksom plutselig et teit slagord, fordi skiløperen blir føyet til toppen av et fjell? Å kjøre ned fra høye fjell kan vel for f*** være ekstremt, selv om man ikke har gått til toppen først...??? Det er ikke alle fjelltopper som er tilgjengelige ved å gå toppturer.

Og hva angår miljøet?! Give me a fuc**** break! Det er ikke heliskiing som ødelegger miljøet på globalt nivå. Hvis wannabe-SV'erene her inne tror det, så tror dere vel også at de fantastiske "miljøkvotene" man snakker om å kjøpe her hjemme, vil kunne gjøre noen merkbare utslag...?

Det ENESTE jeg er enig i vedrørende Bergans-reklamen, er den tekniske telemarkkjøringen...den er ikke videre imponerende!

Selv kjører jeg med Bergans jakke, og er strålende fornøyd med den. Og hvis dette faktum i tillegg kan være med på å provosere noen diltende miljøtufser/SV'ere...? TAKK, Bergans for å ha gitt meg en uventet bonus!

:grin

Jauda gauda...
pij #160651 08/12/2007 6:31 AM
Medlem
Medlem

Jeg har sett reklamen omtrent 5 ganger nå, og uansett hvor hardt jeg prøver klarer den ikke irritere meg. Ja, de kjører helikopter, og tjo, telemarken er kanskje ikke det mest ekstreme jeg har sett. Selv om jeg sikkert ville opplevd en ekstrem glede ved å få prøve heliskiing en gang? Kommer jeg til å boikotte Bergans pågrunn av en reklame med heliskiing og fordi dama ikke rippet fjellet som Torkel Karoliussen?

Selv kjører jeg en Opel Omega Stv fra -92 som sikkert forurenser mer enn en Boeing 737, jeg bruker primus som brenner alt av løsemidler (og litt til), jeg bruker klær med kunststoff og ikke av presset tyttebærlyng, jeg lar varmen stå på når jeg er ute og (gud forby) jeg har bensinmotor på båten også! Jeg er en miljøsynder og er skyldig, skyldig , SKYLDIG!!!

Og likevel (riktignok ifølge noen suspekte tester på internett) er jeg langt under snittet på forurensning i Norge. Jeg kommer ikke til å verken boikotte Bergans, slutte å drømme om heliskiing eller sove dårlig. Og det er fordi jeg har en ?Ekstrem Turglede!?:cool Og dette var nok en fjær som ble til en hønsefarm? :wink

Heli er jo tøft.
pij #160652 08/12/2007 9:19 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Pluss at det forurenser. Alle vet jo at vi får kaldere vintere i Norge da, Så folkens, pøs på med eksos og annenforurensing.

øyh
pij #160653 08/12/2007 6:13 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Pssch, dere er bare misunnelig fordi dere aldri har kjørt heli før. Shut up, dette blir for dumt. Fjorårets g-sport reklame vakte kun positiv oppmerksomhet her på forumet, og de kjørte like mye heli for å komme seg opp på Randers og Jakta (Hjørundfjorden) bare at dette ikke ble vist på tv slik tilfellet er med bergans reklamen.

Forøvrig er skikjøreren en drivende flott, morsom og sjarmerende ung romsdalsk prinsesse dere kids bare kan sikle etter noensinne å få draget på. Men tilbake til topic, heli må til for å lage skifilm - og at teksten sier ekstrem turglede forteller meg bare at det er en eller annen AD / tekstforfatter som ikke leser så mye fri flyt.

Du og du........
pij #160654 09/12/2007 6:15 PM
Entusiast
Entusiast

Her var det mange meninger, men få som fikk med seg essensen i de første innleggene......

Hovedpoenget er: Man er motstander av reklamen fordi den markedsfører seg med norske verdier og tilsynelatende er tatt opp i Norge OG! helikopterløft for skikjøring er ikke lovlig i Norge! Utrolig enkelt konsept å forstå egentlig.

Usakligheten nådde et nytt toppnivå med flere av innleggene her

.
pij #160655 09/12/2007 8:38 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg tror ikke alle har forstått at "ekstrem" er et adjektiv til "turgleden". Ikke brattheten på bakken.

Miljøverndebatten her er bare tull.

Jeg må derimot si meg enig at han duden med skiene på skuldra ikke gir noe mening. Jeg mener å huske at hvis man ser på fjellene i bakgrunne så er det null snø der også. Hvor skal han mon tro?

Mest lest på FRIFLYT.NO