Jeg har bestemt meg for en av disse to jakkene, men klarer ikke bli enig med meg selv hvilken.Jakken skal brukes til masse toppturer og kjøring i løyper og park i alle vinterforhold vi får i Norge. Argumentene jeg finner for XCR jakken er at den i tillegg til dette bruket vil funke bra når det er varmt og også kan være kjekkere til turbruk om sommeren og i regnvær. Jeg hadde i utganspunktet bestem meg for denne jakken, men så prøvde jeg GTX Comfortshell i butikken her en dag. GTX jakken var ekstemt komfortabel og myk og fin å ha på. Dette er hovedargumentet jeg finner for denne i tillegg til at den er bedre tettet for snø i pudderkjøring i armene og i halsen.Argumentene mot denne jakken er om den blir for varm når det er varmt og om den er mindre flerbruksvennlig?Når det gjeldre teknologien har vel XRC jakken bedre egenskaper i regn og er lettere. Mulig bedre slitestyrke og?Uansett, er det noe som kan komme med innspill som hjelper meg til å ta en avgjørelse i en slik bagatellmessig sak