Har prøvd scarpa sprit 4, garmont adrenaline og dynafit FR(2006 mod) i randosko. Er forholdsvis plattfot, men med noe høy fot??(høy ved ankelen). Leggen har forholdsvis mye innsving som jeg i alle merkene har måtte kompenserefor med å legge inn padding på støvelen for å få "rette" legger.
Scarpa spirit-4:føles forholdsvis romslig forran i foten mest i høyden selv etter stramming. Har kompensert for dette ved å legge inn en høyere såle, fikk da problemer med storetåa som tok i mot "tuppen" på skoen pga høyden, fikset dette ved å varme støvelen og utviden tåhøyden litt. Etter modifiseringen føles støvelen meget behaglig både opp og ned. Har ikke hatt noen problemer med fothøyden ved ankelen
Garmont Adrenaline:Dette var skoen som passet min fot perfekt, ingen modifisering annet enn padding for leggformen min.
Dynafit FR:Denne skoen hadde en høy fotbueform i selve skoen som ikke passet meg pga plattfot. Prøvde å legge inn tilklippede plastmatter for å kompensere for dette, men hele skoen ble da for høy, fikk problemer med min høye for ved ankelen. Klarte dessuten ø kjøre i stykker låsemekanismen etter kort tid(uten hopp og dropp), denne var rett og slett for spinkel.
Konlusjon:Garmont og dynafit kjentes forholdvis like i bredde, jeg mener at scarpa føles litt breiere forran i foten og muligens litt smalere bak i ankelen.
Uansett valg av sko, de MÅ prøves! De kan modifiseres litt i ettertid men i noen tilfeller ikke nok:frown.