Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye innerstøvler
#159964 24/04/2008 1:24 PM
HPK Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har aldri vært ordentlig fornøyd med innerstøvlene i mine Scarpa Spirit 3. Liker ikke den overlappløsningen til Scarpa og kunne godttenkt meg å bytte til noen andre. Noen som har forslag til gode formbare innerstøvler og forhandlere? Ser at de nyeste Scarpastøvlene kommer med innerstøvler fra Intuition.

Re: Nye innerstøvler
HPK #159965 01/05/2008 2:25 PM
Medlem
Medlem

Gå på Teton Gravity og søk på innerstøvler der.. Har lest litt om det,, virker som om Intuition er bra ja.http://www.tetongravity.com/

Byttet til Intuition
HPK #159966 02/05/2008 4:29 PM
Fersking
Fersking

Hei. Jeg byttet fra gamle cordura (standard i tidligere Scarpa T1) til Intuition-linere. Jeg var skeptiske til overlapplukkingen, men ...oh-lala for en forandring. Støvelen er mye lettere, og er såpass formbar at alle gnagsårproblemer er historie. Du trenger ikke innleggsåle i disse fordi sålen formes såpass godt. Jeg var skeptisk til det også - ubegrunnet skulle det vise seg. Frysing og ømme tær er også et tilbakelagt stadium. OBS: de føles store før de varmes og tilpasses foten din. Det virker nesten som de ekspanderer i prosessen, så du bør bygge litt volum rundt tærne før tilpassning. Ut av det jeg skriver kan det virke som om jeg jobber for Intuition. Det gjør jeg ikke. Eneste ulempe med disse linerene, slik jeg ser det, er at de er kostbare. Jeg tviler samtidig på at de har samme slitestyrke som gamle cordura.

Stennis