Jeg er en jente på 24 som har planer om å gå til anskaffelse av telemark. Har lenge hatt lyst å begynne med det, men pga prisen har det til nå ikke blitt (er student). Kom imidlertid over noen billige Scarpa T2 eco-støvler på XXL og bestemte meg for å slå til. Nå mangler jeg altså bare ski og bindinger, og trenger litt hjelp til hva jeg skal velge. Hovedgrunnen til at jeg kjøper meg telemark er fordi jeg ønsker å begynne å gå toppturer, men skiene må også kunne brukes i bakken ettersom det nok blir en del kjøring i preparerte løyper, både i starten for å lære meg teknikken og ellers. Har ikke verdens største budsjett, men har heller ikke lyst til å kjøpe noe billig-dritt som må byttes ut etter et par år uansett. Jeg er som sagt nybegynner på telemark, men har stått mye på slalåm. Er imidlertid vandt med korte og lette ski, så vil helst ikke ha for tunge ski, selv om de må være brukbart stabile i fart og fungere på både løssnø og i preparerte løyper. Bindingen må passe støvlene og altså kunne brukes til å gå på topptur med. Noen tips til ski og bindinger som vil passe til mine behov? Bør jeg gå for de dyreste bindingene (type NTN) eller holder det med de billige (feks. Cobra R8)?