Det er som jeg fryktet litt dyre ski. Selvsagt får man ofte det man betaler for, men jeg har ikke så mye å bruke på det nå. Må kjøpe sko også og de er heller ikke så billige :P Har som sagt aldri prøvd telemark, men like greit å ha noe som fungerer når teknikken sitter så man slipper å kjøpe nytt.

Sjekket ut Liberty Helix og de virket fristende. Fant en butikk i Montana, USA som selger på tilbud for 3000,- med fri frakt nå. Nedsatt 1000,- Virket dette useriøst? http://www.backcountryfreeskier.com/liberty-helix-freeride-ski.html

Kan jo si litt om kjørestilen ja. Liker fart og det å kunne hoppe og bruke terrenget. Liker å kjøre offpiste i åpne fjell. Jeg bor på Sunnmøre like ved mange store sunnmørsalper, og har tilgang til mange skisenter. I skisenteret jeg renner i som oftest er det gode muligheter for pudder og toppturer. Er som regel godt med løssnø. Nå er det 260cm tykt snødekke 700 moh. i skisenteret og forholdene er som sagt ofte gode for pudder, men også preppet løype.Fjellet til høyre i bildet viser hvor jeg er som oftest. En liten del er preparert.