Jeg fikk prøvd ski i Hemsedal for noen uker siden. Det var ikke all verdens med snø, så det blei kun kjøring i løypene. Forholdene var litt varierte så jeg fikk prøvd både bløt snø og noen små partier med is.
Jeg har aldri kjørt på ski som er så breie som Sidestash tidligere, så det var litt uvant og rapporten min kan også bære preg av liten erfaring.
De få gangene jeg var traff på is så virka ski litt mer ustabiel enn jeg er vant til ustabile, men det ble bedre eter hvert som jeg vendte meg til skia. Jeg merka også tydelig at det er mykere enn ski jeg har prøvd før, men jeg synes aldri det var så ille at det blei ubehagelig. De få stedene jeg faktisk fant noe som kunne minne om løssnø så kom skia straks mer til sin rett. Gleder meg til å få testa de skikkelig på den type føre neste sesong.
Alt i alt er jeg godt førnøyd. Skal ikke uttale meg alt for bastant etter bare en tur, men jeg trur jeg har fått ei ski som jeg fint kan ha det moro med i bakken og som trur virkelig kan gjøre jobben utafor løypa.
PS: skia klarte seg også fint på dagens siste tur til tross for at skikjøreren hadde hatt et par timer med sol og øl oppi bakken. Det må tas med som et pluss.