Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 Hardside eller Black Crows Corpus med NTN?
#159409 03/02/2011 5:30 PM
Qm3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Skal ha meg nye ski, sko og binding. Prøvekøyrde Black Crows Sevun i 191 cm med NTN og Crispi Evo-sko i trekket her en kveld og var veldig fornøgd. Men meinar at ettersom eg går mykje på fjellet blir desse skina litt for voldsomme og tunge. Nokon som har invendingar på K2 Hardside(lav vekt! ulempe i bakken?) og Black Crows Corvus med same sko og binding? :razz

Re: K2 Hardside eller Black Crows Corpus med NTN?
Qm3 #159410 03/02/2011 6:01 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg har Corvous i 196 og en kompis har Hardside, begge med NTN. Kjøremessig er Hardside lettere å kjøre i bakken, men underlegen på alle andre områder i min mening. Corvous flyter bedre, takler ujevnt føre og skare bedre, er mer stabil i fart og langt mindre plaget med tuppdykking.

Corvous er dog veldig tung å gå med på topptur. Du burde kanskje vurdere Dynafit Stoke eller Liberty Helix (da helst den nye med rocker). Jeg har ikke prøvd disse, men den har lignende mål som Corvous, er mye lettere og har kommet godt ut i tester.

Hvordan er fleksen på Crispi Evo denne sesongen? Far min har førstesesongversjonen av den og den er alt for stiv til å egne seg utenfor løypene.

Qm3 #159411 03/02/2011 6:32 PM
Entusiast
Entusiast

Ikke putt noe annet enn Dynafit på Stoke - det er å be om trøbbel smile

Årets Evo er stive som fy - takk og pris - selv om de ikke er like stive som første generasjon. De funker jo knall utenfor løypene men da er det en fordel at man har blitt dratt opp av heisen først :razz Til å gå med er de ikke de beste derimot. Der er Scarpa og Garmont bedre og lettere.

Qm3 #159412 03/02/2011 9:34 PM
Qm3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Fleksen synest eg var god. Har ikkje prøvd dei gamle, ser dei går til tilbudspris på oslosportslager, dette fordi dei er for stive og då dårlig salg på dei?

Trur eg satser på Corvus, om ikke noe annet skulle dukke opp:wink

Corvus
Qm3 #159413 04/02/2011 8:27 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kjører Corvus m/NTN og er veldig fornøyd. Kjempeski som fungerer til alt.

Sjekk tilbud: www.bodoadventure.no

Qm3 #159414 04/02/2011 10:46 AM
Entusiast
Entusiast

Sitat Fjellfotografen:Fleksen synest eg var god. Har ikkje prøvd dei gamle, ser dei går til tilbudspris på oslosportslager, dette fordi dei er for stive og då dårlig salg på dei?Trur eg satser på Corvus, om ikke noe annet skulle dukke opp:wink

</p>

Lite/ingen endring på fleks fra de som er på tilbud til de nye. Byggekvaliteten for øvrig er en del bedre dog. Jeg knakk mine 08/09 orange Evo i mellomjula og fikk nye 10/11 grønne. Kan ikke si annet enn at jeg opplevde fleks som stort sett lik - sett bort fra at de nye var stivere enn de som var innkjørt så klart.<p>Corvus er for øvrig en knallgod "klassisk" ski men er du sikker på at den har de egenskapene du ser etter? Jeg har forelsket meg i ski med litt over middels stivhet, ca 100mm midje og rocker i tuppen til det bruket du skisserer. Rocker gjør det lettere å gå med (ja mener faktisk det), og stort sett alltid lettere å kjøre med - på de forholdene jeg går tur.

Qm3 #159415 04/02/2011 11:52 AM
Qm3 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har Head John 94 SW-ski med G3 Targa Assent. Kanonski som eg igrunnen har lite lyst å kvitte meg med! Kjører med Scarpa T1 som òg forøvrig er en stiv men god sko. Saken er at eg skal ha meg eit lett, randonèe-par à la Dynafit Broad peak og TLT 5-støvelen. Dette vil bli brukt på raske skiturar til fjells. Derfor spelar ikkje vekta på utstyrer så stor rolle på telemarkdelen(Black Crows-skia m/utstyr) då slitet opp er verdt nedturen på dei lengste og brattaste turande. Kommer også å bruke dette i trekket.

Då eg testa NTN var det stivheita i bindinga som gav ein heilt anna følelse med vanlig R8 eller Targa binding. Difor siktar eg no i nye baner og kanskje med ei tyngre ski til gjennomslagsføre eller skiftande føre som vi ofte har her på vestlandet(Sunnmøre) :grin

Qm3 #159416 04/02/2011 12:33 PM
Entusiast
Entusiast

Jeg ville ha beholdt Head skia men satt på NTN-plate, solgt Targa'ene og T1'ene for deretter å kjøpe et par 110-120mm ski med NTN... I det sjiktet finner du godsaker som K2 Sidestash, Line Prophet 115 og DPS Wailer 112RP for å nevne noen.

Evo (ikke Shiver) er godskoa fremfor noen til disse :cool

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå