Jeg kjørte ei stund tele på Black Diamond Voodoo med R8 binding og T2X støvel. Et ganske lett toppturoppsett som jeg skulle lære meg å kjøre "ordentlig" på. Jeg fikk aldri helt go'flyten på de så jeg gikk lei og slutta helt å kjøre med løs hæl ei stund. Siden da har det blitt mange bratte turer med kraftig rando-oppsett. Store, stive støvler, bindinger og ski. Så i år begynte jeg å lure på tele igjen og kjøpte derfor et par brukte Black Diamond Verdicts med O1 (Xtra stiff)og Black Diamond Push støvler. Jeg var frytkelig skteptisk siden hele denne pakka var ganske mye kraftigere enn det jeg sist kjørte på, alle sier jo at man må unngå for grovt utstyr på tele.

Men dæven for et hakeslepp jeg fikk når jeg satte utfor! Det varte ikke lenge før jeg festa stavene på sekken og veksla lett mellom lange svinger i høy fart, og korte hoppsvinger i bratte parti med skog. Jeg tror at min konklusjon må være at hvis du er en litt "vill" person eller har god skifølelse, som tør å slippe deg løs istedenfor å være forsiktig, så kanskje skal du ikke være for redd litt kraftig utstyr. Den største fordelen er at dersom du klarer å være litt frampå så vil søppelføre ikke by på så store problemer. Sist gang jeg kjørte ville jeg ikke dra på tur med mindre jeg var nesten sikker på at det ikke kom til å bli is eller gjennomslagsføre. Nå spiller det ikke så stor rolle lenger.

På bakgrunn av dette så tror jeg ikke at Katana nødvendigvis blir for stiv. Men brukte Dynastars må jo og vokse på trær? "Alle" kjørte jo på sånt for noen få år siden?