Hei,

Ser du får anbefalt Katana over, av det jeg vet er katana en relativt stiv ski, og som du sier har du stått med fast hel før og bør huske at du ikke kan regne med å få samme kraft ned i en telemarkski som med fast hel. Særlig ikke fremme på skien. Jeg tror kanskje Katana kan bli noe stiv til tele. Dessuten har jeg lest mye bad om nyere Völkl ski fra kina som fliser opp i tupp/stålkant og jeg valgte derfor som svoren Völkl-fan å styre unna Völk denne gangen. Mulig de har fått orden på dette, men jeg tok ikke sjansen.

Har som deg kjørt fast hel en stund og kjøpte nettopp Salomon shogun med NTN og nevnte Crispi EVO NTN fra sportslageret. Testet i Røldal i helgen og fungerte som en drøm! :razz

Skiene er 120-101-130 (bak-midt-tupp) har en liten baktupp, vanlig spenn frem til en liten rocker og er lette ettersom kjernen er i bambus. Jeg syntes flexen og bredde på skiene virket ypperlig til tele. De er myke nok i lengderetningen til at du kan variere svingradie med ulikt trykk men virker allikevel torsjonsstive nok til å site greit i bakken i høy fart og på is.

Anbefales