Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
vurderer og begynne med elvepadling
#1591 03/07/2011 12:22 AM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

hei, vurderer og begynne me padling i elv, har padlet en del på sjø og vann,

og lurte på om noen kunne anbefale en "nybegynner" kayak?og evnt hvor den kan kjøpes takk på forhåndBjørn-Sverre Ingvaldsen 

Re: vurderer og begynne med elvepadling
bonna1994 #1592 03/07/2011 5:27 PM
Fersking
Fersking

Hei! Finn en padleklubb i nærheten, og prøv forskjellige båter. Men antar at du kommer til å havne på en riverrunner, en ganske allround båt som kan brukes til det meste. Men sjekk også bruktmarkedet her! Jeg fant meg ny båt her for en uke siden! Har en creeker til salgs hvis du er intresert, ligger på bruktmarkedet, riot big gun, det er den båten jeg begynnte med=)

Re: vurderer og begynne med elvepadling
bonna1994 #1593 21/07/2011 11:44 PM
Fersking
Fersking

Anbefaler en freerunner til nybegynnere, det kan være feks jackson fun eller wavesport fuse. Det er korte båter, men har litt lengde og litt mer fart enn lekebåt. Læringskurven blir brattere og du blir teknisk flinkere enn om du begynner med enn balje. Bedre å bruke mer tid på grad 2 og 3 enn å kjøpe seg stor båt for å komme seg opp til grad 4 fort som mulig. Det er altfor mange som er teknisk dårlig og padler  for høy grad (det går som regel bra).

En løsning er å finne en klubb som mange nevner, evnt finne noen erfarne som du kan padle sammen med.