Jeg er veldig enig med det StianLa sier. Du bør jobbe for å endre stilen din slik at det blir knær over tær. Om du stiller deg opp på stuegulvet og bare "tørtrener" de to kjørestilene, holder dem og fjærer litt opp og ned vil du merke den markante forskjellen i hvor mye mer sliten du blir av å skyve fremre for fram istedenfor å kjøre knær over tær. Ved å kjøre knær over tær vil du fjære ujevnheter bedre, får mere kontroll og bli mindre sliten.

Jeg har jobbet som skiinstruktør (telemark og alpint) og et av hovedpunktene oftest sliter med er at de er for langt bakpå.

Jeg kjører selv TX-pro og har som regel støvelen fremste hakk. Eneste tilfellene der jeg bruker det bakerste hakker er når jeg får problemer med at tuppene dykker (har kun problemer med dette i kartongsnø og gjennomslagføre). Når tuppene dine dukker vil avhenge av skien og montering du må prøve ut og tilpasse. Med rocker, montering bak på skien og/eller forlenget tupp skal det mye til for at tuppene dykker og du kan kjøre mer aggressivt.