Takk for mange bra tilbakemeldinger her. Kommer til å montere 1 cm bak midtmerket fra produsent, og har stor tro på at det blir bra. Gleder meg til å teste skiene til helga.Til "oeh": For meg var det et enkelt valg å gå for R8 fortsatt siden jeg synes de fungerer veldig bra. Har ikke fått testet NTN selv, og da var det ikke så aktuelt å bruke opp mot 10' kr for å få NTN (bindinger, 2-3 ekstra plater og støvler). Har kjørt telemark siden tidlig på 90-tallet så har vært gjennom forholdsvis mye frustrasjon over bindinger som ikke duger siden da. R8 har imidlertid fungert problemfritt i 5-6 år, og hadde et par tilgjengelig.Til "telenissen": Glad for å høre at noen liker disse skiene siden jeg kjøpte dem uten å ha sett eller testet. Har vel vanskelig for å tro at disse plankene skal være fantastiske i bakken, men det får evt. bli en gledelig overraskelse. Regner med at det skal fungere ok på mykt underlag, men tror nok det fortsatt blir Nordica Doberman Racing GS ski til kveldskjøring i bakken i Hafjell for å si det sånn.