Jeg er enig med du sier om bakski og dupping. Det er kun et problem for meg når jeg kjører i tuuung påskesnø, men jeg skylder egentlig også litt på en brei og kort tip. Det oppstår for mye motstand under de forholdene.
Men det er også relatert til hvor mye trykk en har på innerski/bakski. Problemet oppstår helst de gangene jeg har for lite trykk på innerskien, og at motstanden da blir nok til å tukle med fremdriften vs andre skien. Har jeg korrekt trykk på begge ski, selv i tung påskesnø, har jeg ikke opplevd dette.
Den nye skien til Hendryx, idiosynaptic, har en anderledes tupp, og jeg velger å tro at dette til en viss grad bekrefter mistanken min om en litt uheldig form på tuppen. En ser også ofte på andre renere pudderski at tuppen er anderledes.
Jeg aksepterer den utfordringen mot å stå bakpå hele sesongen. Bakpåkjøring er ikke tøft.
Litt OT: Hvordan er Myrkdalen for tiden? Var der helgen etter den gode snøen ble brukt opp. Hard og litt lite snø. 60cm statusen var bare skryt virket det som. Ser også ut som det har snødd 15cm fra i går til i dag. Er det plassen å dra i helga? Vi får ikke noe videre snø i anleggene i Rogaland for tiden :sad