Heisann godtfolk
Trenger noen gode tips fra kunnskapsrike folk, har lest mange tråder og fått mye godt tips, men så meg allikevel nødt til å lage en egen tråd da det er mye penger som skal legges ned!
Jeg skal kort og greit kjøpe meg telemarkutstyr for første gang og ønsker innspill
Om meg:
Er langrennsløper med gode bortoverskiegenskaper, men som dog kun omtrent har stått snowboard i alpinbakker.
Vanskelig å før jeg har begynt å si hva jeg kommer til å bruke skia mest til, men har tenkt å gå en del toppturer, men kjenner jeg meg rett kommer jeg til å bruke den mest i alpinbakken. Dog ønsker jeg ikke at skia skal stoppe meg fra å dra ut på topptur hvis dere skjønner! Men jeg vil ikke ha den tyngste skia, liker å "leike" litt når jeg først er i bakken.
Pris spiller ikke så stor rolle, da jeg får innpris på det meste av aktuelt utstyr.. (k2, Volkl, åsnes..)
Sko og binding jeg har lest meg til å velge er NTN og Scarpa TX pro. Kom gjerne med synspunkt!
Skiene jeg har sett mest på er Åsnes Storetind, egentlig bare fordi jeg kun har lest positive ting om den. Noen erfaringer??
Ellers er Volkl og K2 en stor jungel for meg. Burde jeg velge freeride eller mountain??
Pris spiller ingen rolle som sagt, men jeg burde kanskje ikke ha den stiveste dyreste skia siden jeg er nybegynner. Har ikke stått mye telemark, men syns det er veldig moro og ønsker å stå mye og bli god!
Håper noen kan hjelpe meg, er så sykt usikker her jeg sitter med en bunke kataloger..