Jeg har hatt mange norrøna-jakker de siste 10 årene. Min første trollveggen fra 95 var en helt suveren jakke. Og min trollveggen klatrebukse har blitt brukt utrolig mye, sommer som vinter, intens skogskjøring, osv og den er ikke blitt mye slitt, bruk tatt i betraktning. Men jeg har hatt mye trøbbel på samtlige Norrøna-plagg jeg kjøpte de siste årene, og mye feil skyldes at stoffet virker svakere, samt at de i stor grad har gått over fra å sy til å sveise/lime sømmer og skjøter. Jeg kjøpte f.eks ei fjørå-jakke, la mobilen i lomma og tok en løpetur. Hva skjedde? Jo, tyngda av min nokia 5310 var nok til at mobilen klarte å lage hull gjennom lomma,siden lomma bare er limt fast til selve jakka :-) Har endel lofotenutstyr, og i min relativt nyinnkjøpte lofoten-fleecejakka har glidelåsen løsna. Igjen, går opp i liminga. Hadde en omfattende delaminering samt løsning av lim på ei Vestveggen-jakke, fikk ei ny lofoten-jakke av norrøna, og etter bare 1 mnd begynner denne å delaminere. Som om ikke dette er nok, så var jeg på skitur med tung sekk til Finse nå i helga. Og da har har tyngde av sekken klart å gnage hull i gore-tex membranen, etter bare 2 dagers gåtur. Det skal være mulig å bruke lofoten-jakke på skitur med sekk? Siden denne markedsføres som en kompromissløs jakke? Av mine venner som har Norrøna, så vet jeg vel knapt om noen som ikke har hatt trøbbel med Norrøna-produkter. Men servicen hos Norrøna er upåklagelig. Bare synd at kvaliteten har tapt seg så sykt mye de siste årene...