Nå kjørte jeg alpint på mine COOMBacks, tålelig fort og. Jeg er 182 og rett under 80 kg og må bare si at 181 ble en for liten ski med for myk tupp. Den helsikes tuppen blafra rundt overalt i blanda føre og ga mang en sving som ble veldig mye krappere enn jeg hadde tenkt meg. Sånn som jeg mener man skal kjøre, men litt trykk på leggen, så dykka skien for mye. Jeg endte opp med å ligge bakpå hele tia og var aldri i nærheten av å kjøre "fort" på den. Jeg ville absolutt hatt den noen cm lengre enn meg sjøl.

Denne sesongen skal jeg faktisk kjøre litt telemark, og nettopp på grunn av K2 COOMBack er jeg fast bestemt på at jeg IKKE skal ha ei lettvektsski med blafretupp som i tillegg er kortere enn meg selv. Selv om jeg på er helt gjenomsnittlig på telemark kommer jeg til å gå for 4FRNT Turbo i 197... Herrgud som jeg savner den brutale moseskia som Hendryx Cash is King er!!!

Mulig jeg gjør et eller anna galt, mulig jeg mangler noen sikringer og kjører litt vel fort for sånne ski. Mulig en kombinasjon; at jeg mangler sikringer og egentlig ikke er så flink men blir redda av litt store, tunge ski. Men så er det min erfaring og: store, tunge ski hjelper når farta skal opp.