Jeg vil anbefale deg å se på en ski med early rise tip. Venter på å prøve en kompis sine nye Kästle MX98, har litt troen på den. Er du stor og tung er den nok litt smal for kanonflyt i pudder, men de har også MX108.

Mantra er nok desverre litt oppskrytt (har hatt skien i 184 og 191). Jeg var "ferdig" med skien etter en kort sesong. Følte jeg var bedre enn skien allerede da. Grunnet feilmontering på 184 fikk jeg nye etter sesongslutt. Kjørte på 191 en helg, da det var leveringstid på skiene jeg har nå og solgte Mantraene etterpå.

Vil ikke anbefale full rocker dersom du til tider kjører bakke under harde forhold. Det virker for meg som telemarkkjøring legger for mye trykk på bakskien slik at rise på bakskien ikke er fordelsaktig. Grunnlaget for uttalelsen er mine nåværende ski på kunstsnø - Hendryx Purple Haze. Fantastisk ski men det blir fort parallellsvinger på hardt føre på meg. Det funker bra da det virker som "alpint" ikke er like avhengig av vanlig tail.

Full rocker er utrolig kjekt i pudder dog... Det finnes fullrocker ski som ikke veldig myke og kun tenkt til pudderkjøring.