Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Duckstance
#158645 08/10/2010 11:35 AM
M.F Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Har lurt litt på duckstance, og lest det som står på hendryxskis.se, men fortsatt litt skeptisk. Blir i så fall å gjera da med telemarksbindingar.

Så lurer egentlig på om det er nokon som har erfaring med dette? kor stor "vinkel" har du i så fall montert med?

http://www.hendryxskis.se/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=57

NTN eller 75mm?
M.F #158646 08/10/2010 3:09 PM
Medlem
Medlem

hvilken binding skal du bruke?

noen som har erfaringer med å ducke NTN?

hvordan blir det når/hvis man flytter bindingen fremover eller bakover langs de 3 punktene?

Re: Duckstance
M.F #158647 08/10/2010 5:11 PM
Medlem
Medlem

Vel siden dette forumet suger balle så ble hele mitt innlegg borte når jeg skulle poste det nettopp, det påstod jeg ikke var logget på. Ikke første gangen heller.Vel, jeg gidder ikke skrive like utfyllende i frykt for at dette også forsvinner.Duck-stance kan ha noe for seg, det kommer an på hvor mye and du er. For å finne ut det enklest mulig så finner du en hyssing som du fester et lodd på. Innta telemark posisjonen og hold hyssingen midt på ditt fremre kne. Utfør en naturlig knebøy og merk av hvor loddet treffer bakken. Hvis du i tillegg står på en strek som går midt under foten din vil du nå ha en rettvinklet trekant og du kan da regne ut hvor nært ditt slekstskap til endene er. Er du riktig uheldig med ditt arvemateriale så peker tærne dine innover, på fagspråket en due-fot(pigeon-toes). Jeg har enda aldri montert pigeon-stance, men noen kan faktisk få en mer riktig kjørestilling av dette. For oss normale så er duck/pigeon-stance helt unødvendig.

Re: Duckstance
M.F #158648 09/10/2010 12:01 AM
oeh Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

For meg er duck logisk, prøv å ta knebøy med helt rette ben. det er for meg rett og slett vanskelig. opplever også bedre balanse og mer power i låra me litt duck.

jeg tok en sjangs i fjor, kjøpt hendryx ph og ntn. platou monterte og siden ntn er relativt breie i forhold til underfoot på ph så er det bare å montere max duck, det blir ikke så mye vinkel.

med snø under benene føles det for meg helt naturlig, og jeg tenker ikke over det en sekund. nå var ski, sko, bindinger og montering ny, så det er vanskelig å skylde alt på duck, men denne setupen revolusjonerte kjøringen min.

wrom wrom..

Ferske erfaringer
M.F #158649 01/02/2011 2:29 PM
KAP Offline
Fersking
Fersking

Noen som har ytterligere erfaringer med å montere bindingene duck på skiene?

hmm, litt interesang tolking her..
M.F #158650 04/03/2011 8:32 AM
Medlem
Medlem

Er enig ang knebøy og fotstilling, det sier seg selv.., men i telemark kjører man ikke slik med beinan - en fot litt foran :-)

Prøv og ta utfall og se...! Ville ikke bli overasket om at de som kjøre ducka på telemark kommer til å få vonde knær etter hvert..

Gjylden regen e, kne over tå...og hvis du kjør det i ducka tilstand på telemark.. skeptisk..

Førøvrig traff jeg en Svenske som kjørte det og han sverga på at det va konge... spurte han om knærn... da sa han at han fikk ikke vondt i pudder, men i bakken - litt.

Trur nu ducking høre mere heime på alpint!

MEN før all del...kjør på!