Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vanskelig valg!!!
#158633 07/10/2010 6:26 PM
nos Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, jeg har kjørt telemark i 10 år +/- og har kun kjørt med 75mm bindinger (type r8). Jeg kjøpte nye ski og binding forrige sesong. Her kommer problemet..

Jeg har utrolig utrolig lyst til å prøve NTN systemet, men jeg vet ikke om jeg tør å kjøpe det. Fordi jeg er student og har ingen penger til å kaste bort, hvis jeg skulle angre.

Så spørsmålet mitt er: Er det noen andre som har kjørt i evigheter med 75mm og nylig gått over til NTN? Og hvordan var det? Er det verdt det?

Re: Vanskelig valg!!!
nos #158634 07/10/2010 8:28 PM
Fersking
Fersking

Hey!

Jeg gikk over til ntn sist sesong. Før det har jeg kjørt 4-5 år med 75mm (cobra r8). Jeg gikk over til ntn når jeg trengte nye sko og ski. Begynte en ny sesong med ntn og har ikke prøvd 75mm siden. Det var uvant i starten, følte med som en retard og stolte ikke på ski/binding. :PEtterhvert følte jeg fikk bedre kontroll på skiene og ellers alt litt bedre ellers i forhold til r8.Stoler mer på ntn nå. Gåfunksjonen er nice. Kult at man kan stille inn hvor mye motstand man vil ha. Bruker det ofte etter hvor jeg kjører. (Stilte de hardt og kjørte slalom omtrent)

Men jeg vil ikke si at ntn revolusjonerte min kjøring. Har ikke prøvd 75 etter jeg begynte med ntn. så jeg får ikke sammenlignet noe bra.

Så det er stort sett bare synsing av meg på sammenligningen. Kanskje jeg føler de er bedre fordi alle sier det er så bra?

Så mitt tips er om du ikke vil bruke mer penger enn nødvendig og har sko som funker; hold deg til 75. litt til.Men om du trenger nytt utstyr, eller vil investere litt, ville jeg kjørt på med ntn wink Du vil nok ikke angre :grin

.
nos #158635 07/10/2010 8:44 PM
Fersking
Fersking