Hei!
Ikke det enkleste spørsmålet du stiller - strengt tatt har vel ikke den ultimate altmuligskia blitt lagd enda 
Skal skia fungere bra i bakken for en nybegynner ville jeg valgt et par forholdsvis lette ski med ikke alt for stiv flex, kanskje med metallaminering og ikke noe særlig mer enn 90mm på midten. Jo smalere ski jo lettere vil det være å lære seg å carve på skiene fremfor "klassisk" skli-sving.
Samtidig vil du ha muligheten til å ha det gøy i løssnøen. Først må jeg jo si at i prinsippet er dette mulig på alle ski men surfe-følelsen du får på et par feite ski er jo unektelig spesielt. For å hjelpe på når skiene ligger rundt 90mm ville jeg tatt en kikk på ski med litt rocker. Rocker vil også bidra til at skia oppleves som mer lettkjørt fordi det blir enklere å initiere svingene når du kjører i bakken.
Andre faktorer spiller jo også inn så klart: vekt/høyde og hvilken sko/bindingssammensetning du velger.
Uten å ha full oversikt over skimarkedet så kan Kilowatt være et bra alternativ men jeg ville også tittet på K2 Backlash http://k2skis.com/skis/adventure/backlash.
Lykke til!