Joda, i forhold til å takle melkesyra rimeligt godt, så er nok legblasters en god ide. Men som en annen over her nevnte så er også 4*4 en nærmest uslåelig kombinasjon. Dette kan dokumenteres med flere artikler.

Jeg er av den oppfatning at allsidighet er nøkkelen til suksess. Knebøy er en øvelse som MÅ med. Er en grunn til at Aksel lund nettopp dokumenterte med ny rekord på alpinlandslaget (for dagens landslag tror jeg), selv om jeg syntes den hørtes temmelig svak ut. 220 kg for en av verdens beste alpinister er etter mitt hode ikke helt i toppen, men la nå det være sagt. Man trenger ikke nærme seg de vektene for å være rustet til en dag i bakken. Og da er man jo også inne på et viktig spørsmål: Hva er målet? Skal man kunne gå opp favorittfjellet på en halvtime fortere enn i fjor, men samtidig kunne nyte turen på samme måte, men uten å bli mer sliten?Eller skal man være rustet for 7 dager i strekk på ski i alpene? Etter min mening så skal man nok trene på noenlunde samme måte for disse to aktivitetene, men er man i verdenstoppen i alpin så bør man nok trene en smule anderledes i forhold til styrkedelen.

Kort oppsummert: Knebøy sammen med legblasters noen ganger i uken vil jeg påstå er godt som gull. Og når snøen er kommet: Ut!

Så min mening er: Kartlegg behovene og tren deretter.