Hei Vae på Buren i formiddag ,nyyyydelig vær og nok pudder.Noen erfaringer rikere med Hellbenten1.Ikke så veldig tunge å drasse på som forventet,tross ca 3,050 pr ski med binding2.Imidtpartiet dvs første ordentlige bratta for de som er kjent ,skjønte jeg at for smale feller på disse skiene, er et hælvete.,men deretter var det reine parademasjen til toppen i jevnt rolig tempo ca 1,5 t.3.Hovedflanken ble kjørt og det var nyydelig pudder som disse skiene elsker,så første del var ekstatisk:)opplever skiene som utrolig trygge og da vi kjører et av de bratteste hengene er det alldr noen problemer.som jeg tror jeg ville ha hatt med smaløere ski.(Anne på ski med midje 70mm fikser terrengen like så godt som gutta m/midje 103 og 122 selv om hun ikke har samme kontrollen og flyten(synker gjennom) ,og må jobbe mye mere )4.På transportetappene i midtre og nedre del flyter skiene grei men kompisen m/gotoma (ca 15-20 tyngre enn meg) glir lett fra meg.
Konklusjon:Turen var magisk.Hadde alldri turt å kjøre i så dyp pudder og bratt terreng med andre ski(kanskje etter denne turen når jeg så at dama til kompisen m/"små ski" fulgte oss hele veien (men måtte jobbe noe mere)ville andre like breie ski ha fungeret like bra .Ja sannsynligvis.Det var ikke hellbenten som var så spesielt det var bredden på skia som gjorde at jeg hadde kongekontroll hele veien.Dersom ikke skiene glir bedre enn dette selges de innen kort tid:cool
OBS!De glir som f......på hardunderlag men det er ikke det som teller.Kan det at jeg blir liggende å "flyte"nærmest opp på pudderet være en forklaring på at glien uteblir.Finnes det noen fysikere der ute som kan gi meg noen gode forklaringer på manglende gliegenskaper?
RIN
wink:wink