Siden jeg var med Dr Yes på turen tror jeg at jeg kan legge til en liten, men viktig, tilleggsopplysning som er avgjørende: Dr Yes kjører korte og kjappe svinger og da blir det å kante breie ski mer krevende. Jeg kjører breie Hendryx Purple Haze (172 cm lang, 151/105/141 (nyere modeller er litt bredere på midten)), men lengre svinger og mer på carve enn dr yes. For meg var problemet ikke bredden på skiene, men at det er så bratt og hardt at en må skrense mer og bruke krefter på å holde farten nede. Med folk i løypene og nærområdet og oppkjørte kuler gikk det rett og slett for fort når en carver. Jeg opplever ikke breie ski som vanskelig i renner, men så har jeg bare ett par ski og det er veldig lenge siden jeg kjørte på noe smalere enn mine PH ;-). MEN: jeg opplever at det er helt nødvendig for meg å justere bindingene strammere i bakken enn i pudderet, ellers får jeg ikke grep og kontroll på bakskien (Har HammerHead, så det er lett å justere: pos 3 i pudder gir meg nok kontroll uten at bakskia graver seg ned, mens pos 4 gir mer trykk og kontroll på hart underlag). Paradoksalt nok har dr yes Linken på K2 (som skulle tilsi mindre trykk på framskien) og godt strammet Black Diamond O1 på Insane.Jeg kan bekrefte at dr yes kjørte bedre på K2 enn Insane og at den eneste synlige forskjellen i pudder var at han kanskje fløt noe høyere opp med Insane, men klarte ikke se noe som tydet på dårligere kontroll i pudder med K2ene.