Nå har det seg slik at jeg måtte sette meg litt inn i "dameski" for et par uker siden da ei venninne skulle ha nye ski.. :wink Kiku er en dameski, i motsetning til Mantra og BC. Den har også rocker, noe som gjør den kjekkere i pudder, men possibly noe kjipere i bakken (venninne kjøpte disse men har ikke fått prøvd enda - vet kanskje mer til helga).

Mantra er tungkjørt når det ikke går fort nok, liker godt fart mao. Jeg synes ikke flyten var god nok i pudder, men så er jeg endel tyngre enn deg.

BC får mye skryt. Har ikke prøvd, så har ikke så mye å si der..

Det er en jungel av 60/40 ski.. Hva med K2 MissBehaved? Evt Aurora? Aurora er vel mest bakke av de som så langt er nevnt.

Selv kan jeg anbefale "min" setup.. Hendryx Purple Haze som kommer i 172/182. Der kan du sikkert kjøre 182. NTN montert duck på disse er helt råe i pudder (lettere å kante, litt mer trøkk på innerski, bedre balanse og power i lårene med duck).. Iflg Hendryx krever skiene litt av kjøreren, men jeg ble fort venner med dem. De er flate underfoot og har en lav rocker, så de er litt kranglete for de tyngre kjørerene hvis en bare cruiser på hard snø. Sålenge en drar på nok og har de på kant så funker det som bare juling. I fjor hadde Hendryx en ski som het Janice, kopi av Purple Haze bare med annen grafikk. I år har de visst ikke den lenger.. Point being, årets Purple Haze kan nok fint kjøres av dame. Nå er Purple Haze oppgradert fra i fjor til i år (enda bedre - noen sier allroundski of the year), så jeg ville ikke gått for Janice fra i fjor...

Lykke til smile