Siden jeg er en av de som F33d3r ler av i bakken, så vil jeg forsvare meg litt. Har Arc'teryx Theta AR jakke og Beta AR bukse, listepris 7600,- dvs. 800 mer enn Sirdal jakke+bukse. Har ingen erfaring med Bergans, men har lest en del forumer der de gjennomgående får dårligere kritikk enn Arc'teryx, Norrøna, The North Face m.fl.
Jeg er ihverfall strålende fornøyd med mine klær, jakken brukes året rundt til hverdags og tur, tåler lett -20 med ull og fleece under(er det kaldere blir jeg hjemme..), og veier under 600g. Buksen blir selvsagt brukt litt mindre. Har ikke snøskjørt, men har ikke opplevd det som noe problem, bare å stramme litt nederst.
Til "fruundrende" kan jeg varmt anbefale dameversjonen av samme bukse som jeg har hvis du kan klare deg uten seler. Laget i Gore-Tex Proshell, og har skikkelig forsterkning nederst. I tillegg har den formsydde knær og rumpe, som gjør at den ikke sklir ned bak eller opp på leggene selv når en sitter på huk. Ser litt løs ut i rumpa når en står, men det plager ikke meg.