Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 COOMBAck eller Salomon Lord
#157526 26/01/2010 1:06 PM
h.five Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hey. Skal kjøpe Telmarkski og har sett litt på forskjellige modeller... Synes Salomon sine Lord virker som en ski som kan passe meg, men ser også at K2's Coomback får mye skryt her inne på forumet og ofte er anbefalt. Har stått litt på telmark før, men er absolutt inger erfaren kjører. Bor nå i Ålesund og ser for meg at det blir en del toppturer i Sunnmørsalpene etterhvært da en del av kompisene mine er offpist folk... smile Men, har også en del kompiser som kjører onpist og ønsker derfor en god comboski da jeg kun ønsker å invistere i et par til å begynne med... Jeg kom derfor fram til at Salomon Lord måtte være ett godt alternativ. Men, siden Coomback bli så varmt omtalt så lurer jeg på om noen har erfaring med begge skiene?? og synpunkter på for og ulemper med begge parene? smile blir f.eks Lord'ene for smale i pudder?? Altså så mye at de blir kjedlige i forhold til Coomback'ene?? :razz Og hvordan er forskjellen i pisten? Krappe svinger og hard kjøring der er jo også morsomt... :grin Å ja, jeg vet jag skulle hatt to par.. men, som student strekker ikke økonomien til der... :sad Planen var å smekke på et par hammerheads! :cool

På forhånd takk for svar!

Henrik

Re: K2 COOMBAck eller Salomon Lord
h.five #157527 26/01/2010 2:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

I Ålesund blir det vel mest toppturer etterhvert, kan jeg tenke meg. Coomback funker bra til toppturer og kjøring i løssnø. På hardt underlag er den ikke spesielt egnet, den er vel fremdeles temmelig myk. Bare basert på målene ville jeg heller satset på Coomback enn den smalere Lorden. Coombacken gir mere flyt, og er samtidig veldig lettkjørt. De dagene du kjører i bakken vil du uansett klare å kjøre noen svinger, og med en gang du tar turen utfor løypene så angrer du ikke på at du har en bredere ski.

Jeg ville nok satset på en telemarkbinding med gåfunksjon, siden det er sannsynlig at det blir mye toppturer. Kjempeflott i Sunnmøre!

h.five #157528 26/01/2010 3:24 PM
h.five Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat blissard:Jeg ville nok satset på en telemarkbinding med gåfunksjon, siden det er sannsynlig at det blir mye toppturer. Kjempeflott i Sunnmøre!

Mhm.. har tenkt på dette... Har jo lyst på Axl, men de er da så h****te dyre.. frown Ser jo også at BD O1 får mye skryt her på forumet da.. så har jo hatt den i tankene også... En kompis av meg som kjører aktivt som anbefaler Hammerhead, var vel derfor jeg valget den. Synes også det ser ut som en utrolig robust binding.

h.five #157529 26/01/2010 6:08 PM
h.five Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Nå har jeg også fått K2 BackLash som et alternativ... :razz som en mellomting til de to andre... Noen som har erfaring med disse?? smile

h.five #157530 26/01/2010 10:02 PM
Entusiast
Entusiast

Du kommer ikke til å angre på COOMBAck'en. Som Barras skriver så er den veldig lik Anti Piste som jeg har. Det er en fantastisk god ski som duger til det meste (da ser jeg bort fra blåis) - det inkluderer knallhard kanonsnø.

Nå er jeg usikker på anbefalt montering på COOMBAck men jeg valgte å montere mine Anit Piste frem fra anbefalt på skia. Vet K2 selv har sagt at de skal monteres boot center 77,5 cm - det stemmer godt overens med foran anbefalt. Mine er vel og merke montert med NTN.

Du skal ikke kjøpe sko? NTN er absolutt å vurdere hvis man ser for seg mer enn et par ski.

Takk for svar!
h.five #157531 27/01/2010 12:44 AM
h.five Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Sitat superdigg:Du skal ikke kjøpe sko? NTN er absolutt å vurdere hvis man ser for seg mer enn et par ski.

Jo, skal det. smile Men, får kjøpe et par lite brukt Garmont Syner G av en kompis til en hyggelig pris. Så kommer litt billigere ut av det enn om jeg skal kjøpe komplett NTN sko og binding... smile

Takk for svar! Virker som K2 er favoritten. Men, ingen som har tro på Backlash'ene da?? Litt smalere og litt mer carving.. men ingen rocker... Anyone??

Coomback og HH
h.five #157532 28/01/2010 6:58 PM
Fersking
Fersking

Kjøpte et par nye coomback i dag, og har planer om å få montert et par hammerhead-bindinger på de. Har troen på at det kommer til å bli great sucsess wink Følg med på bruktmarkedet, bruker å dukke opp et par brukte hammerheads der med jevne mellomrom!

Gå for Coomback
h.five #157533 29/01/2010 10:18 AM
Fersking
Fersking

Har ca 14 dager på Coomback med NTN. Er superfonøyd. Lettkjørte, raske i skogen og pudder. I kuler er de litt brede, men funker ok. I bakke er de også helt ok. Bare ikke på is, men det er ikke der du skal med de skia. Har monter bindingen -1 cm fra bootcenter.

h.five #157534 30/01/2010 3:28 PM
h.five Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

sweet! Spørs om jeg går for coomback da.. smile Siden disse anbefales av alle.. skal handle når jeg får lønn, så om fler har inputs så kom med dem.. wink Takker for alle gode svar!

h.five #157535 30/01/2010 7:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tror ikke du blir misfornøyd.. Men jeg ville valgt NTN hvis jeg uansett skulle ha sko; sikkert mulig å finne en bra pris på en slik pakke.