Noen spørsmål som vil gjøre det letere for oss å gi deg gode råd:

Hva slags nivå er du på i alpint?Hvor mye skal skiene brukes til kjøring i preparerte bakker?Kjører du hardt og fort, eller mykt og lekent?Kjører du park?Hvor mye skal de brukes til løssnø i skogen?Hvor mye skal de brukes til offpiste på fjellet?Skal de brukes til toppturer?Tar du drops?Hva er din vekt og høyde?

Angående pakken ser den helt grei ut som en allround pakke, mest ment for preparerte løyper. Du burde først dog få prøvekjørt utstyret. Du må prøve sko, de ulike produsentene lagger sko etter ulike passformer, det kan hende Crispi sin passform er helt feil til din sko. Det er utrolig viktig at du får en sko som passer din fot og sitter tett.

På skiene bør du få demokjørt de. Personlig har jeg Dynastar Legend 8000 en del og hatet de (fordi de er alt for vinglete og lite fartstabile, samtidig ikke ordentlig lekne), men har ikke prøvd Sultan 85 (som jeg antar du referer til).

Du burde og vurdere NTN. Jeg har svært positiv erfaring med NTN til dette nybegynnere. En kompis av meg som byttet fra alpint til telemark i fjor. Han gikk rett for NTN. Jeg er skiinstruktør og har lært opp mange nybegynnere i telemark og jeg har aldri opplevd noen som lærte seg det like fort som han. Jeg tror at den sideveis stabiliteten og stivheten som NTN har gjorde overgangen mye lettere for han.

Selv følte jeg stor usikkerhet den første tia etter jeg begynte med telemark (da på gammelt, ustabilt utstyr med så å si ingen stivhet) fordi det var så løst i forhold til hva jeg var vant til. NTN ville gitt meg mer tillit til utstyret fra starten av.