Vet ikke hvordan dette er for Arcteryx, men har hørt mye bra om kundeservicen til Norrøna.
Fikk selv oppleve dette da jeg herpa jakka mi ved glidelåsen etter en heftig kollisjon med et tre på ski. Jeg ringte opp og hørte etter mulighet for reparasjon eller liknende uten å nevne noe om garantisak (jeg skjønte jo at jakka revnet av en spiss kvist inn mot seg når jeg krasjet hardt) og uten å nevne noe om når/hvor jeg hadde kjøpt eller kvittering. Damen på kundesupport ba meg sende den inn uansett, uten noe mer info enn hva som var galt og telefonnummer og adresse så de kunne kontakte meg. Etter en ukes tid fikk jeg vite at de tok den på reklamasjon og jeg fikk jakke verdt 4000 selv om min var kjøpt på salg for to år siden til godt under 1000 kr billigere. Så nå har jeg den nyeste modellen i stedet for den gamle og er strålende fornøyd med ny og fresh jakke.
Du tenker sikkert på hvilken som er best på kvalitet, utseende og praktiske løsninger, men m.t.p. at kveliteten antakelig er mye av den samme, kan det være en trygghet å vite at forhandleren er supergreie med hensyn til reklamasjon og klager. Vet ikke noe om Arcteryx men norrøna er hvertfall supre på dette. Lykke til med valget!