|
 Beste allround telemarkbinding.
|
Medlem
|
OP
Medlem
Hei:)Har skaffet Black Diamond Megawatt ski som skal brukes til telemark. Har brukt Rottefella r8 på andre ski. Funker jo bra. Lurer på om det er noen som har gode erfaringer med andre bindinger, som kanskje vil fungere bedre på denne type ski??Blir veldig glad for tilbakemeldinger:)
|
|
|
 22 designs axl
|
Fersking
|
Fersking
Kommer sikkert et hylekor som sier NTN nå... Skal du ha nye sko kan det sikkert funke! Med 75 er det mer tilgjengelig på bruktmarkedet, og derfor jeg holder meg til den enda. 22 Designs Axl er i alle fall det jeg sikler på til å sette på et par ski til alt! Har ikke prøvd dem, men ser da lovende ut på papiret, og de som har prøvd skryter som bare det.
|
|
|
 Re: Beste allround telemarkbinding.
|
Fersking
|
Fersking
Jeg vil jo skrive NTN jeg men det kommer jo ann på om du skal invistere i nye sko...Som 75mm, gå for BD O1..
|
|
|
 Linken
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har kjøpt Linken som jeg har på Dynastar Pro rider. Går mye med feller i oppoverbakke - det fungere for meg. "Ulempa" med linken er at du ikke har mye motstand når du løfter hæl. Så det kommer litt an på kjørestil, personlig liker litt mindre motstand, spesilet når du har en del raske svinger utenfor løype. Vurderte NTN men da måtte jeg skifte støvel. Henning
|
|
|
 Telemarkbinding
|
Medlem
|
OP
Medlem
Kjøpte nye t2x ifjor, så ntn er uaktuelt. Skal undersøke litt om den 22 designs axl. Takk for alle svar;)
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
jeg ville prøvd 75mm med motstand, ikke linken. ser heller ikke helt fasinasjonen med r8. jeg vil påstå at dess breiere underfoot du har, dess mer presis og rigid binding trenger du. prøv gjerne å montere duck, så får du skiene mer på kant.
|
|
|
|
|
|
 Støvene er det viktigste(tror jeg)
|
Ringrev
|
Ringrev
Hei!Har tre(fire ,fem) par ski,en med Telemark chilli gammel men veldig ,god En G3 omtrent som chilli for pudder og en 7TM utløserbindingfor vårslushen.Opplever nå om dagen at jeg i mange år (10) har hatt støvler som ikke har sitti som et skudd(garmont)(det gjør de nå grunnet nye T2x) og av den grunn ikke hatt max kontakt med skiene.Skifølesen nå er en ny åpenbaring og det spiller ingen rolle om det er chillibindi eller G3 binding på skiene.Har full forståelse for at NTN bindingen med max tilpasset støvel kan være bra men har absolutt ikke behov for dette nå etter å ha kjøpt scarpa t2x.:grin(tenker med gru på at jeg i forrige uke vurderte å gå De3t eneste lille aberet er at T2ene er litt stivere rundt ankelen ved oppturer enn de gamle garmontstøvlene, RIN(Bare geleeeeder meg til i nedturene i morgen)
|
|
|
 Linken
|
Fersking
|
Fersking
Har kjøyrt på Linken nokre år no. Desse har eg likt veldig godt, men no måtte eg ha nye støvler og då vart da NTN.....
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
linken funker fett i pudder siden du får så lite trykk påframskien
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
allround: hammerhead. kan lett flytte "vippepunktet" frem og tilbake etter forhold og ønske.
|
|
|
 Velkommen....
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...som megawatt-bruker. Jeg har skia i kombinasjon med NTN og Garmont Prophet. Har ikke prøvd andre oppsett, men er i alle fall svært godt fornøyd med det jeg har. Beholder du skoa dine (ikke NTN), er R8 bra. Jeg brukte Linken før, og var got fornøyd med dem også.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Har kjørt Linken, Bomber Bishop, Hammerhead + Axl - Kjører nå Axl på Katana 197 (på toppturer). Hammerhead og Axl føles ganske like. De er de desidert stiveste bindingene i forhold til vekt, og du kan justere motstanden slik du vil ha den (mykere for løssnø eller knallharde for bakke/is). Best buy for 75mm!
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har kjørt Linken, Bomber Bishop, Hammerhead + Axl - Kjører nå Axl på Katana 197 (på toppturer). Hammerhead og Axl føles ganske like. De er de desidert stiveste bindingene i forhold til vekt, og du kan justere motstanden slik du vil ha den (mykere for løssnø eller knallharde for bakke/is). Best buy for 75mm! Synes kanskje det er greit å legge til (siden dette er en gammel tråd og det plutselig ble blåst liv i den), at min gode venn flums endte på 22Designs Axl. Etterhvert har han solgt både de og t2x, og kjører nå NTN og Tx Pro (På El Dictator, i tillegg til megawatt'en :-) )
|
|
|
|
|
|