Synes det er greit nok at man handler på nett, men ofte er det ikke mye penger å spare på det. Skjønner godt irritasjonen til folk i bransjen dersom folk kommer innom med urimelige forventninger til service på utstyr de har kjøpt på nett, men eksempelvis montasje av bindinger er jo en service butikken tar seg betalt for, så her har de ikke noe å klage på, de får heller ta seg bedre betalt for jobben hvis de føler de taper penger på det.

Selv handler jeg på nett hvis noe er ekstremt billig, eller hvis det er snakk om utstyr som man ikke får tak i i Norge.

Handlet direkte fra fabrikken (en fyr i en garasje i california) når jeg kjøpte meg et par Praxis, og det vil jeg fortsette med ettersom pengene da går direkte til han som bygger skiene og ikke til noe mellomledd.

Er uansett opptatt av å bruke og ha et godt forhold til den lokale butikken, og handler mye der.

Dersom du vurderer å handle på nett; ta en prat med folk i butikken i Norge, forklar situasjonen, og de vil ofte komme ned i tilnærmet samme pris som S-C hvis du regner inn frakt og moms. På kjøpet får du da et godt forhold til folka i butikken, og en bedre mulighet til å klage på kjøpet dersom noe er galt med utstyret. (så lenge det er snakk om en skikkelig butikk...)