Hei,

Har kjørt på Crispi Evo til nå og fikk også vondt oppå foten ("vrista") og i tærne. Blokket ut litt plass til tærne ved å varmetilpasse skoen en gang til med en neopren-sokk rundt tærne. Hjalp noe, men ble ikke 100%.

Nå kjøpte jeg nye Scarpa TX Pro til denne sesongen (har kjørt i stykker Crispiene) på en stand der jeg snakket med en fra Scarpa. Han mente at 80% kjøper for store skisko (faktisk) og derfor får vondt i føttene under kjøring. Jeg gikk ned en hel størrelse i forhold til Crispi'ene og det føles bra uten at jeg har prøvd de i bakken ennå. Det andre han sa var at i de fleste butikker får du beskjed om å gå rundt i skoene til de har kjølt seg ned. Det var visstnok helt feil. Det du skal gjøre er å stramme foten så mye som mulig bakover i skoa og så svikte i knærne/legge vekt forover under varmetilpasning slik at du presser hælen mest mulig bak. Det skulle gi mindre problemer i forhold til vondt i tær osv. Utblokking rundt tær var ifølge ham helt feil og ville bare gjøre problemet større.