Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skikjøring i Zakopane/Kasprowy Wierch
#156839 07/12/2009 8:50 PM
DLW Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei! Vurdere en tur til Zakopane fra 15januar. Så er det noen som har vært dær og har noen tips å komme med.

Er det gode forhold medo januar, bra skikjøring ? Ellers erfaringer med plassen.

Mvh Marius

Re: Skikjøring i Zakopane/Kasprowy Wierch
DLW #156840 08/12/2009 7:04 PM
DLW Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ingen som har vært dær, eller har noe info ?

Zakopane
DLW #156841 08/12/2009 10:07 PM
Fersking
Fersking

Var i zakopane medio februar i fjor.

Da snødde det nonstop i en uke men vi fikk fortalt at det var det første ordentlige snøfallet den sesongen.Så vet ikke hvor snø sikkert det er i januar. men er du heldig med snø så er det utrolig bra snø å gøy tereng. Anlegget er ikke akkurat top notch men det funker. litt klønete med heiskort å denslags.

Det kjipe er at offpist er forbudt. vi ble stoppet et par ganger men klarte å skli unna bøtlegging, for de gjør vist det. Vi spilte dum. det funker vel et par ganger.

Kan være litt kø for å komme seg opp på fjellet så greit å være litt tidlig ute ved gondolen. Det er muligheter for frokost på toppen.

zakopane ellers var helt topp. God mat god drikke å sinnsykt billig.

DLW #156842 08/12/2009 10:48 PM
DLW Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ja, er et usikkermoment med snøen må jeg si. Har de bare preppa bakker eller er d nån "offpist" løyper altså dær de ikke prepper ? Kjipt at det ikke er lov å kjøre utenom. Av de bildene jeg har sett virker det fint.Litt scary de heisene, de så ut som var fra starten av kommunisen :P Lest litt rundt at man burde bestille heiskort til gondolen på forhand for å slippe å stå i kø.

testa dere andre anelgg i området ? Forsto liksom at d var Kasprowy Wierch som var anlegget med mest utfordring. Å ska si meg enig at det er hyggelige priser de oppererer med. Hadde det bære vært sånn overalt.

DLW #156843 09/12/2009 8:17 PM
Fersking
Fersking

Vi testet et annet annlegg første kvelden men det var meget kort og flat bakke å mye folk med jeans oppi støvlene så det anbefales ikke.

Vet ikke hvordan det er med forhånds bestilling på gondolen. Men det var ikke mer enn ca en halvtime kø noen dagene så det er jo ikke krise.

Var ingen upreppa løper som vi fant desverre. Men det går jo ann å holde seg i kantene selvfølgelig.

God tur

zakopane tja..
DLW #156844 09/12/2009 9:32 PM
Fersking
Fersking

jeg var der i 2006. Bra:-Billig-Bra badeland...!-"annerledes"-heldig med snøen. Ikke stor konkuranse om pudder. (før du blir jaget bort)-fine fjell-(overraskende) bra mat og stemning i byen.Dårlig:-Lange køer for komme opp på fjellet. En dag gikk jeg opp for egenmaskin...- Meningløst offpistforbud som blir håndhevet.- Tullete heiskortsystem med ulike kort for de to heisene som gjelder + gondolen opp.- Liten reel fallhøyde - Få alternative annlegg i nærheten hvis lite snø.

For å være helt ærlig så kommer jeg ikke til å dra dit igjen. Etter min mening får du veldig mye mer igjen skikjøringsmessig ved å dra til alpene. Hvis man har lyst til dra på en billig tur, se noe annet, feste litt og stå litt ski er det helt greit. Men en gang er nok...

God tur!

DLW #156845 09/12/2009 9:52 PM
Fersking
Fersking

Ellers er det lov å søke på forumet.:wink Her er en tråd fra ifjor med mye bra info.http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=217077

Blir mer å mer usikker.
DLW #156846 09/12/2009 10:28 PM
DLW Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Det at offpist er ulovlig er jo helt sykt.. Men de tenker vel sikkerhet. Kjipt for oss!!! Inntrykke av plassen virker helt ok, priser og severdighet... sinnsykt billi å reise og bo...Er "første" utelandstur på ski for oss.. Og vi fant ut at alpetur må planlegges litt bedre, samt ha litt lengre tid å spare penger.. Har liksom forstått at det er endel dyrer dær enn feks polen. Er det andre plasser enn alpene, som kanskje har lik priser som polen og egner seg bedre for skikjøring ?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå