Hvis du tenker på å kjøpe årets Norrøna Lofoten GTX Pro-jakke, vil jeg anbefale deg å tenke på andre alternativ.

Kjøpte den selv før denne sesongen og er ikke spesielt imponert. Etter ca. 17 dagers ikke spesielt hard bruk, har lim begynt å løsne, vanntettheten begynner å forsvinne (får wetout ganske fort, og HAR vasket den ca. 4 ganger OG reimpregnert), og småting som at logoer o.l har begynt å falle av. Buksa er definitivt ikke noe bedre: knapper faller av, stoff revner i sømmene, og "kevlar"-forsterkningen ved anklene tåler ikke akkurat mye.

Mulig at jeg har vært uheldig med akkurat de plaggene jeg har kjøpt, men at både jakken og buksen skal være feilproduksjon er lite sannsynlig. I tillegg har jeg flere kamerater som har f.eks årets Lofoten Primaloft, og de opplever mye av det samme (lim som løsner o.l). Har hatt mye Norrøna-ting tidligere, men det virker som om kvaliteten har fått seg en kraftig knekk etter flyttingen av produksjonen til Kina....og etter det ryktene sa ble Primaloften kraftig forsinket i år pga problemer med produksjonen. Skal sies at jeg har sendt utstyret inn til Norrøna, men har ennå ikke fått noe svar på om det er feilproduksjon (jeg får nye klær).

Så som sagt, vurder iallfall andre merker.....Tierra, Arcteryx, Tilak, Sweet.