Har kjørt Hendryx Purple Haze 172 med HammerHead og T1 i to og en halv sesong nå. 90% toppturer (50-70 per sesong). Meget godt fornøyd. Jeg er 176 og rett under 70 Kg. Dette er ski som stortrives i nesten alle forhold og jeg er ikke enig i at den er ustabil i fart, men den må kjøres på skjær. Fungerer godt også i bakke og på hard underlag, men man bør ha stive bindinger og sko når en har så breie ski. Problemet er at farten kan bli farlig stor når en kjører på skjær på hardt underlag ;-)Skia vil at du kjører den aggressivt og ikke bakpå. Kjørt aktivt blir skiene stabile og takler skiftende føre og snøforhold utrolig bra. Antllet dager der jeg klager på snøforholdene:wink er nesten null!Noe av det jeg synes er best med skiene er at de tåler store svinger godt og så er de samtidig mulige å knipe inn i korte svinger i skogen. De er lekne og inviterer til å utforske forholdene. Men jeg ville nok ikke anbefalt dem til en nybegynner fordi de, som sagt, vil at du kjører dem aktivt og stoler på dem.Skiene er faktisk ganske lett: ca 2-2,1 kg per ski (hadde ikke nøyaktig vekt før jeg monterte bindingene). Har ikke montert duck, da jeg er litt skeptisk til det i forhold til om det blir galt når en skal gå oppover.Hvis jeg skal lete etter noe negativt må det være at feite ski med mye innsving ikke er veldig godt egnet til traverser og så er de så brei at jeg ofte må brøyte spor selv om jeg går med andre (151/105/141 - det siste året er dimmensjonene endret bittelitt: 149/110/143). Skiene er breiest ute i tuppen og det kan hooke litt i dyp snø akkurat før en har fått trykk på innerskien igjen. Dette er noe fast hel folka ikke opplever, men som vi telliser kan oppleve i overgangen mellom svinger. Mest negativt er at jeg ikke lenger har noen grunn til å lete etter nye ski...