Og når det gjelder voks så fins det jo masse å ta av. Høyere pris=bedre glid :wink F.eks. Swix har 3 typer å velge mellom (om man ser bort fra sinnsykt dyrt pulver etc da): CH, LF og HF. LF = Low Fluor og HF = High Fluor. Fint om noen arresterer meg om jeg tar feil, men jeg mener å huske at høyt fluorinnhold gjør spesielt store utslag på varm og møkkete snø? I så fall kan man jo gå for HF på den varmeste voksen og LF på de andre om man vil koste på seg litt ekstra. Selv syns jeg det holder lenge med LF så lenge jeg ikke skal kjøre noe konkurranse. Kjøper man LF6, LF8 og LF10 har man så man klarer seg for alle temperaturer.

CH er den billigste voksen og det kan jo være greit å kjøpe en CH10 for å sette inn skia med over sommeren. Ellers ville jeg kosta på meg de ekstra kronene det koster for LF.

(Og hvis noen nå tror at jeg er flink og smører skia mine hver gang jeg skal ut så er det dessverre feil. Jeg smører dem altfor sjelden, og akkurat nå har jeg bare en LF8 voks. Men jeg vil smøre dem oftere, for det er utrolig mye kulere å kjøre på ski når man har god glid!)