Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
G3 el Hombre
#155681 28/02/2009 11:49 PM
laars Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

hei:) jeg lurer på å kjøpe meg G3 el Hombre med Rottefella NTN bindingssystem, jeg lyrer på om dette er et godt valg?eventuelt om noen kan anbefale noe annet?:D

Re: G3 el Hombre
laars #155682 01/03/2009 11:38 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kan ikke si annet enn at det er et godt valg, har kjørt på den skia nesten daglig (med G3 Targa Ascent) de siste 14 dagene, og skia har fungert i store svinger i storfjellet, og i korte svinger i pudder og skog, samtidig som skia er sympatisk på oppturen med relativt lav vekt! Skia flyter godt, samtidig som den har brukbare egenskaper i bakken, men pudder aller helst!

Finnes mange alternativer, eks. BD Verdict som har nesten samme mål som El Hombre. Fri Flyt hadde test av disse skiene og flere til i forrige nummer.

laars #155683 01/03/2009 1:53 PM
laars Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for svar^^Jeg og har hørt om dette problemet med slakk mellom skoen og bindingen på NTN systemet, men jeg har også hørt mye bra om den^^, men jeg ska uansett forhøre meg med andre som bruker den. Viss det ikke blir NTN bindingen så tror jeg at jeg går for G3 Targa Ascent.

laars #155684 01/03/2009 3:10 PM
Fersking
Fersking

eg har g3 el hombre med linken binding, kanonski og binding.!!!

BD O1
laars #155685 02/03/2009 2:08 PM
Fersking
Fersking

Sitat laars:Viss det ikke blir NTN bindingen så tror jeg at jeg går for G3 Targa Ascent.

<p></p>
Jeg har stått på Targa Ascent i 2 år, og kjøpte i forrige uke nye ski med Black diamond O1 binding. De er utrolig gode å kjøre med, samtidig som gå-modusen er minst like god som hos Ascent'en. Gå for de hvis du har muligheten smile

Switchback
laars #155686 02/03/2009 2:46 PM
Fersking
Fersking

Voile Switchback matcher ihvertfall Ascent i funksjonalitet. Tips: skru på Rottefella Cobra-fjærer istedefor de orginale. Er stivere og gir bedre nedkjøring.

laars #155687 02/03/2009 10:59 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har erfaring med både BD 01 og Targa, har hatt fine både oppturer og nedkjøringer med begge bindingene, kan egentlig ikke si at det er noen vesentlige forskjeller mellom bindingene i så måte. Det eneste er at BD 01 har en bedre funksjon på å endre modus fra gå til kjøremodus, men har selv ikke opplevd å ha hatt problemer med dette med min nåværende Targabinding. Så etter min mening er valget mellom Switchback, BD01 eller Targa stort sett et følelsesvalg, fokuserer man på vekt vinner dog Voile. NTN er noe helt annet, både teknisk og vektmessig, men hadde absolutt kunne tenkt meg et par ski med den bindingen, Kuro for eksempel..

Men El Hombre er fremdeles et bra skivalg..!

laars #155688 02/03/2009 11:07 PM
laars Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takker nok en gang for svar :)jeg har snakket litt med forskjellige å de sier at el Hombre skia egner seg best til pudderkjøring, så jeg lurer på om jeg heller ska gå for G3 reverend men har også tittet litt på Black Crows navis skia men er litt mere usikker på denne. Men har dere noen andre gode forslag til eventuelt et annet skivalg:D,jeg er på utkikk etter et par ski som er gode å kjøre med i pudder men også i preppa løyper, jeg hopper også litt men denne gangen er jeg egentli på utkikk etter en god kjøreski alså^^, men d er fint om den også er god og hoppe med.

laars #155689 02/03/2009 11:12 PM
Fersking
Fersking

du har litt av det samme problemet som meg. Vil ha i pose og sekk og det er virkelig ikke lett og finne. Men vil kanskje anbefale Atomic Sugar Daddy. Skal være bra på alle områder og relativt lett ski, selv om den er vridningstabil.

Har ikke prøvekjørt den enda, men gjort en del research. Ellers så har du jo Volk Gotama som et godt valg, men den er jo mye tyngere igjen da, men har prøvekjørt den i bakke og syns den sitter veldig bra :-)

Lykke til, jeg tar også gjerne imot videre tips.... er jo så mye og velge i der ute :-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå