har ca samme BMI som deg
(selv om jeg ikke vet hvordan jeg regner det ut)
hvis du prioriterer egenskaper i bakke foran topptur og vekt (tipper du ikke prioriterer vekt så mye siden du skal ha NTN) så har jeg selv veldig gode erfaringer med Elan 777 (som nå heter 888 hvis jeg ikke tar helt feil). har dem i 184, det var fint når jeg brukte cobra r8, men når jeg monterte NTN på dem følte jeg de ble litt korte...
derfor kjøpte jeg Völkl Mantra i 191 i år og er enda mer fornøyd med dem. litt breiere, men fortsatt full kontroll i preppet løype (og selvfølgelig enda mer moro i løssnø).
fra K2 har jeg kun prøvd seth 06/07 med NTN, ikke like bra på preppet løype, men utrolig bra i løssnø.Kung Fujas er vel den modellen K2 har nå som tilsvarer den gammle sethen mest.
selv heier jeg på heisbasert offpist, men de gangene jeg har gått topptur med disse skiene (har ikke gått tur med k2 seth) og NTN merker jeg at de men G3 acsent og lettere ski har det kjekkere på vei opp, men jeg koser meg nok mest på veien ned.
Ps. prøvde Völkl T-roll med NTN på Voss i helgen, utrolig lettsvingt, men noe ustabil i høy fart.