Ski til de fleste grener...
|
Fersking
|
Fersking
Telemark:- K2 Public Enemy 05 m/R8- Atomic TM22 m/ChiliScarpa T1 Freeride Alpint/rando:- Blizzard Titan Cronus IQ m/Baron (gleder meg til å teste disse i høytiden!)Scarpa Denali XT Fjell:Fischer E109 BCX m/Riva 3 Langrenn (Denne avdelingen er komprimert pga. plassmangel...:wink):Klassisk - 2par Fischer RCS (klister/voks), 1 par Karhu (rubb/tape), Atomic (stein)Skate - 1 par Atomic RS:11 (kaldt), 1 par Fischer Skatcut (varmt), 1 par Fischer Cap (stein)2x Adidas Racing Annet:StompeskiSnowboard Neste investering blir bredere telemarksski til pow pow! K2 Anti Piste...???)
|
|
|
 Re: Gutter: Hvilke ski står dere på?
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Telemark:- Voile Insane m/Switchback, suveren på topptur og i løssnøen.- Fischer Big Stix m/Linken, greie nok i bakken Scarpa T1 freerideGipron staver (både teleskop og carbon fiber)
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Stöckli crosspro 177Hendryx Purple Haze 182NTN årets og fjoråretsDiverse andre skiCrispi EVO
|
|
|
 Står på...
|
Medlem
|
Medlem
Black Crows corvus med NTN:)Rossignol squad proZag GoldAtomic Big Daddy Kanon
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Valo: eg ser du har samme type skibrems på årets og fjorårets NTN..Eg fekk ein anna type med ein plastkloss på "bøylen" under skoen
|
|
|
 Ok da..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
07/08 179 K2 Pontoon med Marker The Duke08/09 192 Hendryx Purple Hase med Marker The jester05/06 179 K2 Seth Vicious med Rossi pivot Jib+ no gammalt ræl..Sko? Black Diamond Factor Ja, dei e DIGG!
|
|
|
|
|
|
 Så var det redigeringmulighetene da..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Joda, som alle andre sine, er også mine Hendryx Purple Haze 182 cm..
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
K2 Public Enemy med Rottefella Cobra R8Scarpa T2X sko
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Valo: Er det jeg som ser feil, men har ikke du 07/08 skistoppere på 08/09 bidinger på Hendryx skia? Hvorfor? De gnager i skosåla. Bare litt undrende.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat appiz:Valo: eg ser du har samme type skibrems på årets og fjorårets NTN..Eg fekk ein anna type med ein plastkloss på "bøylen" under skoen javel !? vil det si at jeg ikke har fått siste modell ?
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
- K2 seth 07/08 ski- Marker duke 08/09 bindinger- Scarpa spirit 4 støvler Har prøvd det en gang, og er storfornøyd:grin
|
|
|
 ..
|
Medlem
|
Medlem
taks ned der du kjøpte di og hank inn et sett nye, evt ringe rottefella, så kan du sikekrt få et sett til di gamle bindingene og..gamle stopper'ne gnager i skosålen
|
|
|
|
|
|
 ...
|
Fersking
|
Fersking
185 - Rossi Scratch Bc med rossi scratch 140 (hverdags ski)174 - Rossi scratch fs med 4frnt deadbolt 420 (ikke i bruk, selges) 165 - Eldre Elan m/ marker binding som brukes til turer ned trapper og diverse. 08 Full tilt Konflict støvler og random staver
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Det er som "general" seier, dei gnager på skosålen..få bytta dei inn i nyetypen
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Armada T-Hall Pro med Rossignol Scratch Sas2 BindingerK2 Fujative med Marker jester
|
|
|
 ..
|
Medlem
|
Medlem
2009 K2 coomba-NTN-scarpa tx PRO*meget fornøyd så langt!
|
|
|
 ski
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Jeg har: K2 Pontoon, 189cm (Pudder)Head MOJO, 174cm (Lekeski)Atomic Supercross SX 11, 170cm (Knall bakkeski)Head Supermojo 105, 181cm (til alt) Ser fra andres lister at det er mye forskjellig som brukes...
|
|
|
 Rossignol og Line
|
Entusiast
|
Entusiast
Kjører park med Scratch fs 05/06 og jeg syns det er super digg! Selv om de begynner å bli gamle, liker jeg dem enda. Der har jeg Salomon S912Ti som aldri har svikta!Har også kjøpt line EP Pro med Look px12. Virker digg!
|
|
|
|
|
|
 Movement skis
|
Medlem
|
Medlem
Movement Pow Pow fra 06. Salomon Xwave støvler. Funker overalt. :-) http://www.movementskis.com/
|
|
|
 4frnt
|
Medlem
|
Medlem
Hei. Kjører 4frnt VCT og MSP med Linken bindinger og Scarpa T1 Free støvler.Monterte selv først etter merkene på 4frnt skiene , men dette ble for langt fram for min smak. Monterte bindingene lengre bak, slik at jeg nå har 55% av glideflata foran midten av støvelen og 45% av glideflata bak. Ble da ca en tomme bak merket for freeride på skia (det bakerste). Litt forskjell mellom VCT og MSP da tuppen bak har forskjellig størrelse.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
08 K2 Pontoon m/ Marker Duke07 G3 Reverend m/ Dynafit TLT Vertical FT Dyntafit Zzero4 U-MF
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Armada JJ og Marker Griffon
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Da var nye ski på plass. K2 Made'n AK 179cm m/NTN
|
|
|
 Skia mine
|
Medlem
|
Medlem
Kjører Hellbent 07/08 med 7tm power for fin kjøring.Volkl Mantra 08/09 med Linken for bakkekjøring:wink, ja de funker jo litt utenfor preppa også innimellom...
|
|
|
|
|
|
 Black Diamond
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har skumlest innleggene, og har registrert at det er få som kjører på Black Diamond.. Black Diamond Havoc 08mod, BD 01, Scarpa TX2. Ønsker meg ei rockerski som nr. to ski, har prøvd BD Megawatt forrige sesong (demoski), en fantastisk opplevelse! Men kjører mer enn gjerne på andre ski enn BD sine, eks. Volkl Kuro. Vil gjerne ha tilbakemelding på hva andre mener om Havoc'en, finner ingen anmeldelser på skia hverken ifjor eller iår, og har et spinkelt erfaringsgrunnlag..
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Har Armada AR6 med Marker Jester bindinger og Salomon SPK Kaos støvler.
|
|
|
 Scottybob med Bomber
|
Fersking
|
Fersking
Jeg kjører noen custom modeller av ScottyBob Headrush, med Bomber Bishop bindinger. Og har akkurat gått til anskaffelse av nye TX Pro, går fint i Bomber bindingen de:)
|
|
|
 svar
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
heisann. mine ski er dynastar serial trouble 158 cm med dynastar nova bindinger og har noen billige barnepakke sko . etter i bakken på hovden 4 dager sprakk skia pga. fuktighet i trekjerna etter et par landinger på kulen . . .
|
|
|
 Alt nytt
|
Fersking
|
Fersking
Black Crows NavisNTNScarpa TX pro Dem e ikkje innkjørt ennu, men så langt e æ kjempefornøyd:grin :0)
|
|
|
 Telemark ski
|
Fersking
|
Fersking
Kjører på Dynastar Mythic Rider med Cobra R8 med crispi XP 08 version. (Sliter med gnagsår på innsiden av anklene på topptur med denne støvelen pga bolt feste til støvlen oppover leggen går inn i termo støvelen, andre som har erfaringer med denne skoa??)keen på nye pudder planker. Noen som har erfaring med Rossignol S6 og S7?? Mythic rider, er forøvrig en kjempe fin alround ski, men kan bli litt ustabil på hardt og isete føre.. (min erfaring)
|
|
|
|
|
|
 FY FA...!!
|
Medlem
|
Medlem
For det første: Vi KVINNFOLK kjører ikke ski vi, da eller?? -og: hvem av oss er det som bare STÅR på skia egentlig? Neida, bare tøysær jeg vettø ;o) *Stöckli Spirit i bakken.*Stöckli Snake BC i bakke, sløsj og blandings-uttafor-føre*K2 Seth i pudder/skog*Salomon Scarlet (Fritchi Freer. + alpinstøvler) til bratte toppturer*K2 Miss Baker (Dynafit + Dynafit) til lengre/slakere toppturer og verdensmestersløsj*Salomon 1080 i park
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Ski: Icelantic Shaman m/G3 Targa Ascent. Knallfornøyd med disse, bruker dem på topptur og til alt egentlig.Har også et par gamle Atomic Beta TMX etellerannet m/G3 Targa Ascent og skarejern, som jeg kan bruke på is og i bakke, men det ender opp med at jeg foretrekker Shaman uansett forhold...bare litt synd at skarejerna er 1mm for smale! Støvler: Crispi CXR, men disse er egentlig altfor brede for føttene mine (jeg strammer maks, men kan fortsatt ta 360 inni skoa) pluss at det gir stygge gnagsår oppå alle tærne (flexen graver ned i tåa) - så jeg ønsker meg nye sko. Kanskje Scarpa er bedre for mine føtter.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Sitat leug&mjuk:For det første: Vi KVINNFOLK kjører ikke ski vi, da eller??-og: hvem av oss er det som bare STÅR på skia egentlig?Neida, bare tøysær jeg vettø ;o) Hehe, tar den:-)Sidan denne tråden: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=192314 låg her fra før fant eg ut at me gutane og må vise kva me har av skiutstyr:-)
|
|
|
 NÆMMEN...
|
Medlem
|
Medlem
Da får vi se om ikke jeg kan gjøre mitt for å få liv i dén tråden igjen da?! Stå på GUTTÆR!
|
|
|
 ski..
|
Medlem
|
Medlem
K2 Seth 180noe med Linken til bakke, free, park osv når jeg skal dra på med telissene.4front husker-ikke med 167(?) med linken, til å leke med og ble originalt brukt til å lære meg rotasjoner i begynnelsen. Line Blend med Marker Jester til å leke med :)BD Crossbow med.. husker ikke... (cobra?) T1 og T3 avhengig av kjøring og ski.FT Booter
|
|
|
 aa
|
Fersking
|
Fersking
POWPOWPOW: Amplid Infradark kombinert med Hammerhead og Scarpa t-race sko Kjedelig bakkekjøring: K2 extreme kombinert med R8 og Garmont sko
|
|
|
 jaujau
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
må si jeg merker at folket har mange ski.. :P - gamle Elan Carbon Telemark (175 cm?) - Rottefella Cobra R8 - Garmont Ener-G 05/06planlagt skikjøp til neste sesong :wink
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
-Armada ARV m/ bishop-K2 Enemy m/ bishop-K2 Enemy m/ cobra r8-Head Supercross Ti m/ skyhøy
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
NTN:Crispi EvoBlizzard Titan 9 (fra hardt til mjukt)Volkl Kuro 185 (fra mjukt til djupt) Har lyst på: Ei lett og brei toppturski (type coomba) 75mm:Scarpa Terminator (gamle svarte)Asolo extreme Plus (to-spenners lærstøvel, yeah) Rossi Scratch bc med riva (vurderer å sette ei ntn-plate på disse, fortsatt gode ski)Tua excaliburTua transalp Pluss et nitro snowboard og fjellski/bortoverski.
|
|
|
 !!
|
Fersking
|
Fersking
Hvis du har lyst på en LETT og BREI toppturski anbefaler jeg AMPLID infradark på det sterkeste 
|
|
|
|
|