Re: Scarpa TX Pro - Dårlig kvalitet?????
|
Ivrig
|
Ivrig
Her tror jeg Scarpa har fått litt mye ufortjent omtale! Jeg sier det trolig mange forretninger vet: Legg merke til at problemet gjelder støvelstørrelser for NTN Freeride, large binding. Altså for mondo 26,5 og oppover, ikke NTN Freeride, small binding for mondo 26,0 og nedover.
|
|
|
 3 dager, fortsatt ok
|
Fersking
|
Fersking
Har fulgt med på denne tråden siden dag 1, pga at jeg kjøpte tx pro rett før jul. Har vert bekymra, men ser så langt bra ut etter 3 dager. Kjører da str 25,0 (Minste registrerte her til nå,:)) og NTN-09 mod. Er ellers veldig fornøyd med støvelen...
|
|
|
 6dg i temp. ned mot 15kalde - ingen tegn til sprekkdannelser
|
Fersking
|
Fersking
Støvel 26mondo med 09 binding og grønne tubes.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat Animal:Her tror jeg Scarpa har fått litt mye ufortjent omtale!Jeg sier det trolig mange forretninger vet: Legg merke til at problemet gjelder støvelstørrelser for NTN Freeride, large binding. Altså for mondo 26,5 og oppover, ikke NTN Freeride, small binding for mondo 26,0 og nedover. Ikke helt tilfelle. I TTips tråden har i hvertfall ett par str 25 sprukket. Regner med det er færre som kjører på Small-binding. Mine 25,5 har ikke sprukket enda...
|
|
|
 Bytter ikke!
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Snakket med Anton Sport i Stavanger og de hadde solgt en god del slike støvler denne sesongen, men ikke hørt noe om problemet, de hadde heller ikke hørt noe fra importøren. Nå i helga blir min første tur, regner ikke med at støvlene skal ryke, men har blitt overasket før :cool
|
|
|
|
Ivrig
|
Ivrig
Vi får jo bare håpe at kommunikasjonen mellom to viktige samarbeidspertnere blir betre :wink
|
|
|
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Jobber i alpinsenter og har sett flere med ødelagte TX 80/09. Selv kjører jeg på demomodellen T-Xs som ble hyllet i artikkelen "100 Days on the NTN" De har ganske myk flex (en mellomting mellom TX 07/08 og 08/09) samt at de tåler juling. Det blir ingen ny handel på meg før Scarpa har fikset alle problemene. Noen som vet når det kommer NTN jentesko?
|
|
|
 slenger meg med i det "gode" selskap...
|
Fersking
|
Fersking
kjøpte meg ntn-bindinger, og scarpa TX pro i år, -går ut fra det er nyeste versjon begge... Har fått 2 turer på dei, ingen spes. hard kjøring siden eg ikkje har stått på ntn før (veldig uvant, og må legge om kjørestilen min, så tar det rolig) Men no sprekker tuppen på skoen min, på samme måten som noen her har ilustrert tidligere, -altså mellom såle og tupp.. Men har lyst å stille eit spørsmål til, har noen lagt merke til at skoen isolerer dårligere en tidligere?Eg fryser på tærne etter noen timer i TX pro, mens i mine eldgamle T2 frøs eg aldri, selv om dei var brukt så mye at det var hull i flex'ene..
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Merkar ingenting til dårleg isolasjon i skoen? Har sjølv hatt T2X før ntn-skoen, men har ikkje blitt kald nokon av dei. Forresten så har eg fått et noke dagar på TXpro. Sålangt har eg ingenting negativt å seie på kvaliteten på skoen, sjølv om eg har str.30. (som nemt at slitasje hadde med skostr. 26,5 og oppover å gjere) Sålangt KNALLfornøgd med NTN!!:grin
|
|
|
 NTN
|
Medlem
|
Medlem
Rykter går i butikker at dette problemet kun gjelder skostr. 29-og oppover.. Kjører selv med 28 og merker ingen ting, men prata nettopp med svigerbroderen som er i chamonix.... hans røyk etter to dager der ned og han har 29,5... Surt siden han har 5 dager igjen der og det har dumpa 50 cm av det hvite i natt. Hilsen en som kjører scarpa, men som syntes evoen var bedre....
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Kanskje litt upassande spørmål, men passa txpro i Marker Duke også, eller er det berre dynafit osv?
|
|
|
 Scarpa TX sprekker også
|
Fersking
|
Fersking
Har ikke lest veldig nøye, men er det kun jeg som har herpa TX´n? Altså ikke Pro. Har størrelse 26,5. Blir vel en tur på Oslo Sportslager å klage sin nød på mandag, får håpe de ikke ryker mer før morgendagens pudderøkt er i boks.
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Observerte et par TX non-pro som sprakk etter 3. dags bruk igår.
|
|
|
 Trenger tips (Tx pro 27 og ntn 09 med grønn 4/5)
|
Fersking
|
Fersking
Heisann!Har dukket opp et lite problem med at bindingen "glipper" sko tuppen ved hard bøyemotstand! Skoen presser bindings fjæra så mye at skotuppen glipper litt ut av tåformen. Skoa presses tilbake i rett posisjon når presset avtar. Vrient å forklare, uansett, resultatet er hvertfall at bindingen spiser opp sidene på tåpartet! hjelp! Blir det bedre med å hive på stivere fjærer??? kjørte med tx og ntn rød sist sesong, men synes årets bøyemotstand er mye bedre. Vil gjerne beholde de så mye som mulig men uten sko glipp! Help anyone!
|
|
|
 hmm
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Dette var ikke bra lesing, har årets TX Pro og kjørt en 8dager, men er offshore nå så får ikke sjekket skoene mine.Har noen bilder å poste av årets TX Pro som har sprukket?
|
|
|
 Der sprakk'n
|
Fersking
|
Fersking
Etter årets pudderhelg i Hemsedal sprakk mine TX størrelse 27,5. Det kom et lite "pop" fra støvelen i en sving med litt mye vekt på bakskia. Det var ikke vanskeligt å skjønne at de hadde røket. Kjente at kanttrykket ble helt andreledes. Hadde heldigvis et par Crispi Evo i skapet slik at helgen var reddet. Har bruk dem ca i 10 skidager og må nå en tur til Oslo Sportslager. Glad det skjedd i dalen og ikke i alpene som jeg skal til om en uke. Har ikke tenket å ta med to par støveler ned dit.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sjekk ut http://www.telemarkfriends.com/index.php?option=com_content&task=view&id=445&Itemid=28 Er på tysk men såvidt jeg kan få ut av det er det en pressemelding fra Scarpa til alle tyske butikker om at alle Tx 08/09 og Tx Pro tilbakekalles pga produksjonsfeil. Nye støvler klare fra mars. Regner med dette er grunnen til at telemarkpyrenees.com ikke lenger selger tx eller tx pro? Tilbakekallelsen gjelder sikkert norske butikker også, men regner ikke med norske butikker gidder bry seg/har nok peiling på hva de driver med til å få dette med seg.. .)
|
|
|
 Kontakt med outdoor.
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har hatt kontakt med Outdoor på mail og her er svaret eg fikk fra de. Håper de vil bytte ut alle støvlene (lite sannsynlig) "Det har vært enkelte tilfeller av brudd i skall på årets TX. Foreløpig er det rapportert inn 6 par til oss (foreløpig under 1% av støvler som er på snø), og alle disse er byttet ut. Alle bruddene jeg har sett har vært str 29 og 295, og alle brudd har skjedd på støvler i løpet av de første skidagene. Scarpa jobber intenst med saken. De har et tett samarbeid med et forskningsteam i Italia, og har løst årsaken til skallbruddene. Modifisering av torsionsbaren som er selve ?rammeverket? i bunndelen er re-designet, og nye støvler og bunndeler er ventet inn til lager ca. 15/2."
|
|
|
|
|
|
 .
|
Medlem
|
Medlem
mine er str 28, og ene skoen har begynnt å sprekke opp på den halv skarpe kanten på flekse-plasten, helt nede på ytter siden. har hatt 5-6dager på di.. er ikke hull helt igjennom enda, men sprekka er ca 15mm lang, jeg var innom der jeg kjøpte di (platou i sandnes) og han sa jeg måtte bare ta med sko inn slik at di fikk se på det, så skulle di ordne nye til meg. litt riski å dra på alpe tur når det er på det viset der:sad
|
|
|
 dålig respons från scarpa
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Mina TX (27,5) sprack efter 4 dagars åkning. Tyvärr befann jag mig i Verbier, med en meter nysnö och nymonterade Praxis Powderboards... Scarpa vägrade hjälpa mig eftersom stöveln inte var köpt i Schweitz, trots att de hade återförsäljare på plats. Dåligt! Jag körde med stöveln tills metalldelen som greppar om framkanten började gnaga på tån. Sen fick jag nedgradera till "vanligt" telemarkutstyr. Kan inte rekommendera att chansa på att stöveln håller. Se till att ha med backup när ni drar på tur! Ola
|
|
|
 Nok en sprukket TX Pro
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Hadde forste dag paa mine nye TX Pro (29). Ble en kortvarig fornoyelse siden skoa sprakk etter kun tre nedfarter!!!Kontaktet Outdoor og forstaar det slik at en forsterket versjon vil vere paa markedet i slutten av februar.
|
|
|
 Fornøyd så langt.
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har nå hatt 5dager på TX-Pro størrelse 27 uten problemer, er storfornøyd 
|
|
|
 TX 08/09 / NTN 08/09 / Mondo 25.5 / 5 dager
|
Fersking
|
Fersking
Hei.Selv en nybegynner klarer å få problemer: 'Øvre kantleppen' på tåjernet presses ned og inn i såletoppen. Resultat en støvel med mye mykere flex og dårligere kontoll.Lovet nytt skall så snart det er på plass i butikken. Uke 8 forhåpentligvis.
|
|
|
 Intervju med Scarpa.
|
Fersking
|
Fersking
For alle som har kjøpt en Scarpa NTN støvel, tenker på å kjøpe en slik en, eller bare følger med på Scarpas problemer med sine NTN støvler, kan dette intervjuet med Tim Miller, Scarpa USA,(intervjuet er gjort av Mitch fra www.telemarktips.com) være litt "oppklarende".
|
|
|
|
|
|
 14 dager NTN 09 tx-pro 09
|
Fersking
|
Fersking
Då eg endeleg trudde denne skoen "tålte alt" likevel, sprakk begge! tx-pro 25,0 og grønne tubes.(hakk5)Ganske stor prosentandel som har sprekkt etterkvart??Blir ein tur til platou på mandag. Men er vel nytt skall på veg? Nåken som har høyrt noko nytt i denne saken siste veka?
|
|
|
 Nytt skall
|
Fersking
|
Fersking
Va innom Platou Bergen i dag. Fikk nytt skall, men ikkje det nye og forbedra... Så løsningen for min del ble å prøve et nytt par.... Dei hadde fått inn nokon sprukne sko, men ingen som var kjørt så lenge som 14 dager. Får håpe dette skallet holder seg, vertfall til det nye er på plass... Ingen som har fått tak i forbedret modell ??
|
|
|
 Der sprakk mine TX-Pro også
|
Fersking
|
Fersking
7 dager på TX-Pro mondo 28. Inspisert skoa etter hver tur pga denne linken. Nå sprakk høyreskoa i front slik det er beskrevet av andre. Nå er Scarpa-NTN ute å kjøre! Er tydeligvis bare snakk om tid før de ryker.
|
|
|
 ennå et par
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Da kan jeg rapportere om ennå et pa TX sprukket, årets modell (ikke Pro) begge støvler sprukket som beskrevet etter 6-7 turer :-(
|
|
|
 Nå er den nye versjonen av TX-Pro kommet til Norge
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei! Jeg har nå fått tak i den nye versjonen av tx-pro. Mitt råd til dere som har den gamle er å kontakte deres lokale butikk slik at de kan kontakte importøren. Det er begrenset antall som den norske importøren har mottatt, så her gjelder det å være på hugget... mvhSvein O.
|
|
|
 Jeg kunne ikke se noen stor forskjell.....
|
Fersking
|
OP
Fersking
men jeg har ikke fått muligheten til å prøve de ennå..... Håper at de har de samme kjøreegenskapene, men at det nå er slutt på alle problemene!!!
|
|
|
|
|
|
 Virker som om problemet er løst...
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har kjørt på den "nye" TX-Pro i noen uker nå. Den føles helt lik den første versjonen. Ingen tegn til sprekker, etc. NTN/ Scarpa TX-Pro er en fantastisk kombinasjon.
|
|
|
 Scarpa Tx pro med KJEMPE sprekk
|
Fersking
|
Fersking
Hadde meg ei kanon veke i Bad Gastein heilt til skona mine sprakk heilt framme i tuppen. På skona mine ser det ut som NTN bindingen gnager eit lite hol i tuppen på skoen, deretter så sprekke dei. Har ei kjempesprekk på 5cm på begge skona. Når eg går ned i telemarkstillingen kan åpna sprekken seg med 1cm. Merka det blei særs vanskelig å kante skia mine skikkelige. Var vell skona som ga etter istaden. Ellers synst eg skona var heil råe å køyre på, men mitt tips om ein kjøper dei, så MÅ ein huske å ta vare på kviteringa.
|
|
|
 Bilete av problemet
|
Fersking
|
Fersking
Her sprakk Scarpa TX pro skona mine: [img]http://picasaweb.google.com/leifgkap/DropBox?authkey=XwVFK-kZvIc&pli=1#5305602859814218066[/img]
|
|
|
 Scarpa TX pro
|
Fersking
|
Fersking
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
I vinterferien (torsdag 26.2) sprakk mine 25,5. Ikke bare lå resten av vinterferien an til å bli fri for skikjøring men sist helgs guttetur lå an til å bli ødelagt. Kontaktet Outdoor i håp om at de hadde fått de oppgraderte skallene men dessverre disse var ventet men med status ukjent - de hadde heller ikke noen av første parti TX eller TX Pro jeg kunne få i mellomtiden. Kontaktet Scarpa i Italia også og sa meg villig til å betale ekspressfrakt for oppgraderte skall slik at gutteturen ikke skulle bli ødelagt. Fredag 27.2 fikk jeg beskjed om at VPG hadde igjen skall i min størrelse og at jeg kunne bytte der men at det da ville være av det første og "sprekkende" partiet og ville derfor få av den oppgradert typen når de kom. Mandag forrige uke fikk jeg beskjed fra Scarpa Italia om at nye oppgradert skall var på vei til Outdoor med FedEx for deres regning. Torsdag morgen ble jeg kontaktet av Outdoor med beskjed om at skallene var kommet og at de sendte de videre - fredag kunne jeg hente de i Oppdal og helgen var reddet. Vil benytte anledningen til å takke Scarpa, Outdoor og VPG for å sørge for at jeg kunne fortsette å kjøre ski selv med de problemene denne skoen har hatt - rett og slett fantastisk service! Så lenge den funker er TX Pro i mine øyne den klart beste NTN-støvelen.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Merker du noen forskjell på de oppgraderte skallene?
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat LarsThomas:Merker du noen forskjell på de oppgraderte skallene? <p></p> Tar noen timer før sålen og belgen er myket opp men det gjaldt den første versjonen også. Har jo testet begge nye i løpet av en uke nå. Ellers kjennes de like ut men ser at de fester seg bedre inn i bindingen (skal se om jeg får tatt noen bilder).
|
|
|
 Fekk nettopp nyaste versjonen Scarpa TX
|
Fersking
|
Fersking
Og med ny støvel på høgre og den "gamle" TX 08/09 støvel på venstre synest eg å merke at den nyaste varianten er betydeleg mjukare i fleksen enn den gamle, til tross for at den er ny ut av boksen og den gamle er kjørt ca 14 dagar på. Har ikkje prøvd nyaste støvel i bakken endå, men kjennes utruleg deilig ut! berre håpar torsjonsstivheita er bevart..
|
|
|
 God service fra Outdoor / Scarpa / Anton Sport Madla
|
Fersking
|
Fersking
Endelig ! Har hentet nye skall i dag. Fikk til og med byttet til str. 25 som sitter enda bedre en 25.5 som sprakk.
|
|
|
|
|