trenger anbefaling googles
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hei, er på utkikk etter nye googles men jeg har ikke peil på hvilke jeg skal velge både med tanke på merke og glass. Så langt så har jeg alltid kjøpt googles i 500 kroner klassen, men i år lurer jeg på å unne meg noen litt dyrere (1000+). Brillen må fungere når det er flatt lys, flere glass er et alternativ. Brillen må fungere med og uten hjelm. Utseendet på brillen er uvesentlig. Jeg er vel primært på utkikk etter brillen som gir ?most bang for the buck?. Er litt lost her så alle innspill mottas med takk. Dersom du vet om et sted i Oslo regionen eller på nettet der jeg kan få tak i en grom-brille til nice price, så vil jeg gjerne vite det 
|
|
|
 Re: trenger anbefaling googles
|
Entusiast
|
Entusiast
Pass uten hjelm ? Why ? Du kjører vel ikke uten hjelm?  Men når du sier at den skal passe til hjelm så anbefaler jeg deg å ta med hjelmen til butikken når du tester, så er du helt sikker på at den passer. Hva angår flatt lys, så er det vel egentlig ikke noe som er BRA i flatt lyst. Men sikkert noe som er bedre enn det andre. Jeg har i år tenkt å kjøpte med POC Lobes, dette pga stor synsvinkel og meget gode glass. Der har du mange forskjellige glass å velge mellom også 
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Tja hjelm, jeg trenger etter hvert en ny der også. Men det får jeg ta seinere når utvalget i butikkene har blitt bedre. Fiffen, Poc Lobes ser kanon ut og er definitivt et alternativ som jeg ikke hadde tenkt over dersom du ikke hadde nevnt dem. Vet du om noen butikker som fører disse i Oslo området? Noen som har andre forslag?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
For min del finnes det bare et merke når det kommer til goggels, og det er Oakley. Legger heller i litt ekstra og får suveren sikt under alle slags forhold. Men det er jo et must med flere glass, finnes ikke noe glass som takler alle forhold, så vidt jeg vet. Oakley har jo flere modeller, ta deg en tur til butikken og finn den som passer deg best:wink
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Oakley wisdom funker bra!
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Oakley er et alternativ. Men jeg får starte med et glass som bekjemper flatt lys og heller i ettertid supplere med noe som passer i godvær. Hva slags glass burde jeg i så fall velge? Er det noen av de polariserte glassene som kan fungere ok som et universalglass (det ser jo ut som at prislappen beveger seg mot 2k uansett)?
|
|
|
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Oakley wisdom er gammel og har litt spesiell passform som ikke alle liker, styr unna den for å være sikker, det er crowbar eller slice du bør gå for.
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Det billigste flattlys glasset blir persimmon, det funker bra og er billigt. Ellers har du high intensity yellow, veldig bra.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Hysa takker for tips. Jeg har sett litt på ebay og det er en del gode priser på A Frame. Er det andre grunner enn det visuelle til at jeg skal velge crowbar eller splice?
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Sitat Aasmund:Hysa takker for tips. Jeg har sett litt på ebay og det er en del gode priser på A Frame. Er det andre grunner enn det visuelle til at jeg skal velge crowbar eller splice? </p>
Har bra synsvinkel i dei fleste Oakley brillene då.Andre briller som kanskje kan ve eit alternativ e Dragon Rogue og Electric EG2, men har høyrd at EG2'ane skal dugge ein del..<p>Personlig trur eg valget faller på Oakley Splice med Fire Iridium glas pga god synsvinkel og at eg har høyrd mykje bra om dei glassene.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Jeg ville gått for oakley crowbar eller slice. Den har bred synsvinkel og noe av den beste opptiken!! Passformen er også god :grin
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Oakley er jo en av de beste, men jeg har selv Anon Realm Flourish og er veldig fornøyd med de. Lillebroren min kjøpte Scott Alibi LTD white noise for noen dager siden og de var både fete og behagelige. Kjøpte de på flust.no , koster 600 kr nå, men vanligvis 1000,-.
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg har bestemt meg for å gå for crowbar eller splice. Jeg har lest mye lovord om grey polarized glass men har så langt ikke klart å finne noen på nice price.
|
|
|
 Lykke til med brillevalget!
|
Medlem
|
Medlem
Tenkte bare å gi et lite språktips: Skibriller kalles goggles på engelsk, mens Google er et datafirma drevet av noen smartinger borte i Amerika:grin
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Sitat Erlend Sande:Tenkte bare å gi et lite språktips: Skibriller kalles goggles på engelsk, mens Google er et datafirma drevet av noen smartinger borte i Amerika:grin Da lærte jeg noe i dag også. Beklager den der mr. redaktør.
|
|
|
|
Entusiast
|
Entusiast
Crowbar eller Splice er gode valg!Kjører selv med Crowbar og de sitter utrolig godt, forskjellen skal heller ikke være så stor mellom de nevnte, men har hørt Splice skal ha litt utvidet synsfelt rundt nesen. Når det gjelder glass bruker jeg Fire Iridium i dagslys, og Clear glass til kvelds. Har ikke veldig god greie på hva som funker i flatt lys, men utvalget er brett og her ville jeg sjekket litt rundt.Men Fire Iridium er absolutt en av toppmodellene som fungerer veldig bra i godvær, og ganske ok i flatt lys.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Erlend Sande:Tenkte bare å gi et lite språktips: Skibriller kalles goggles på engelsk, mens Google er et datafirma drevet av noen smartinger borte i Amerika:grin besserwaiser
|
|
|
 Det er vel du den rette til å si, Endre!
|
Medlem
|
Medlem
Besserwisser, heter det forresten. Uansett var det ikke meningen å tyne trådstarter. Jeg har bare sett at mange skriver googles i stedet for goggles, og jeg tenkte jeg skulle prøve å bremse utbredelsen av viruset:grin
|
|
|
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Sitat Erlend Sande:Besserwisser, heter det forresten. Uansett var det ikke meningen å tyne trådstarter. Jeg har bare sett at mange skriver googles i stedet for goggles, og jeg tenkte jeg skulle prøve å bremse utbredelsen av viruset:grin Ingen skade gjort. Den gangen jeg vokste opp het det skibrille. Med frykt for å bli mobba av ungdommen så prøvde jeg meg med googles... Shit happens.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Erlend Sande:Besserwisser, heter det forresten. <p></p> ja, der ser du
|
|
|
 electric
|
Fersking
|
Fersking
Jeg har brukt electric EG1 i to sesonger nå og de har fungert utmerket, jeg fikk med to glass, ett for sol og ett glass for dårlige forhold. Samtidig er stroppene gode og har ikke tegn til slitasje, jeg bruker alltid hjelm når jeg kjører, men de funker også bra uten hjelm de få gangene jeg har prøvd. For at du skal dekke begge områdene må du ha mulighet for å bytte glass. Er ikke sikker på om du får to glass på de nye modellene men det er utrolig gode goggles. Det dumme med electric er at du ikke får kjøpt nye glass viss de gamle sprekker så slik kan oakly være bedre.
|
|
|
|
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg endte med å gå for Crowbars med 2 sett linser, grey polarized og fire iridium. Fikk dette for 1400 spenn fra ebay.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
Kjøp deg Spy googles ; ) De har jeg og jeg er meget fornøyd med Spy googles generelt 
|
|
|
 OAKLEY
|
Fersking
|
Fersking
Kjøp OAKLEY SPLICE FIRE IRIDIUM LENS. Sinnsykt fete, godt glass, polariserte glass som tar alle UV strålene. Finnes som "jibbeutgave" og enkel og "strait" utgave.Takler flatt lys svært bra, du ser den minste hump.Garantert de feteste i bakken! Kjøp på ebay. FOR HALVE PRISEN!!!
|
|
|
|
|
|
 Electric eg2
|
Fersking
|
Fersking
Hallois Sitter å spekulerer i om jeg skal gå til innkjøp av electric eg2 gåggels. Noen som kan forklare meg hvordan jeg finner ut hvilke av linsene som er speil og hvilke som ikke er det? Kommer over en masse fancy ord, men blir ikke helt klok på det. For ordens skyld; jeg skal ha speillinse. Skal vi se om jeg får linken til å funke også: http://www.electricvisual.com/products/snow-goggles/spherical/eg2/
|
|
|
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
hello,i år skulle jeg være skikkelig stilig og flesket til med oakley splice + h.i. yellow lens, for å se litt bedre i snevør og flatt lys. imponert ble jeg på ingen måte, da mine billige og kjipe spy briller med gult glass gjore akkurat samme nytten (til en brøkdel av prisen). lurer deerfor på om noen har erfaringer med rødt glass for flatt lys og snevær? eller må man bare godta flatt lys og kjip sikt? 
|
|
|
 Crowbar suger med hjelm
|
Fersking
|
Fersking
Har Crowbar HI Iridium som funker fett på kontrast, men de er ganske store å passer ikke helt med sweet rooster hjelmen min. Tenkte jeg skulle kjøpe ett nytt par, men har noen et forslag til en Oakly topmodel som passer hjelp?
|
|
|
 oakley
|
Entusiast
|
Entusiast
|
|
|
 Goggle-glass
|
Fersking
|
Fersking
I Norge har man flatt lys eller sol. Til flatt lys og tåke: Gult glassTil sol: Mørke glass, gjerne med speil ++ Orange glass er ganske allround og funker til det meste, men er ikke optimalt på noen forhold. Vil man ha det beste må man ha flere linser.
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Masse POC briller til ikkje så dyre prisar på oslo sportslager. kvalitet!
|
|
|
|
|