Har kjørt gamle Fat Bastard i 4 sesonger nå. Dette er slett ikke en ren offpiste ski som du kanskje tror. Den er faktisk forbausende fin i bakken også.
Mine er kjørt fra dag 1 med Bombers (race fjærer i begge løpene), dog skiftet til NTN i fjor. Etter min mening er Bomber den suverent beste KJØRE bindingen (noe drit å gå med, men det funker det også) pre NTN. Mye bedre kantkontroll enn med kabelbindinger og omtrent like aktiv som en HammerHead i posisjon 4. Kjører du Bomberne med racefjærer og litt preload har i alle fall ikke jeg vært borti noen annen binding som holder skien strammere mot hælen.
Hammerhead er den beste kabelbindingen jeg har prøvd, men den er ikke i nærheten av Bombers når det gjelder kantkontroll. Her er det bare NTN og Linken som stiller i samme klasse.
Dropp 7tm fra listen din om du er interessert i ren kjøreytelse. Da har du stort sett valget mellom NTN, Bombers, Hammerhead og muligens BD O1/O3.
Det store handicappet med Bombers er at de sitter tight til skoen, VELDIG tight. Det finnes en utløsermekanisme, og den sitter i kneet ditt.... Den er også som nevnt tidligere ikke spesielt gå vennlig, men det funker helt fett når du venner deg til det (gikk rundt 50 000 høydemeter med dem siste vinteren de ble brukt).