Jeg må bare komme med min mening, selv om jeg kjører alpint.

Det som enkelte hevder her, at forbrukere bør være snille med Rottefella med tanke på kritikk over produkt som ikke holder mål, fordi Rottefella er nyskapende, den synes jeg blir drøy.

Joda, for all del, det er bra at man har firmaer som utvikler ny teknologi og nyskapende produkter. Men når et firma setter et produkt i produksjon, og deretter sender produktet ut på markedet, så må det forventes at produktet er testet og kvalitetssikret!

Så klart, enkelte barnesykdommer på et ferskt produkt vil det være; samme pokker om det er en ny telemarkbinding; en ny bilmodell; eller en ny TV.

Men at man skal være snille og ikke kritisere en fabrikant hvis det leverte produktet ikke holder mål??

La meg spørre hvorfor?

Som forbruker har man betalt penger for et produkt. Man har jo ikke lagt ifra seg noen tusenlapper hos en forhandler uten å få noe tilbake.

Og bedriften som selger et produkt, gjør det jo for å drive business! De ønsker å tjene penger på varen de produserer. Dermed er jo kjøpet å regne som en gjensidig avtale mellom produsent og forbruker.

Så klart, man bør alltid la forhandler (via produsent) få sjansen til å utbedre eventuelle mangler på et produkt. Å dra inn det tyngste skyts med én gang, med å fyre opp språket, true med advokater, osv, er verken spesielt lurt og heller ei nødvendig. Man kommer faktisk adskillig lenger ved å være hyggelig og snakke normalt med folk når man har et problem.

Så sant ikke forhandleren er direkte useriøs...noe TV2 Hjelper Deg har hatt noen saker på...

Men hvis forhandler har fått en slik sjanse, evt. flere sjanser til å ordne opp i forholdet, og ingenting blir bedre...eller i verste fall at forhandler/produsent rett og slett gir BLAFFEN i å komme kunden i møte...?

Da bør man gjøre det man kan for å lage bråk, slik jeg ser det! Da bør man bruke de midler som finnes for å vinne frem.

Det vises i denne tråden til at en hos Rottefella nærmest har unnskyldt produktfeil ved at NTN-systemet i 07/08 var en prøvemodell, og at forbrukeren dermed ikke har noen rettigheter.

Hvis dette virkelig er korrekt; at dette er noe Rottefella har sagt og står for...vel, da blir jeg skremt over hvor liten kunnskap man har om den norske Kjøpsloven (verdens beste forbrukerlovverk)

Det holder ikke å si at et produkt er å regne som et "prøveprodukt" og dermed fraskrive seg ethvert ansvar. Et slikt argument slår norsk lovverk ettertrykkelig i stykker!

Hvis jeg hadde fått et slikt svar?

Vel, da skulle jeg først finlest Kjøpsloven, og så Forbrukerrådet neste stopp!

Har selv snakket med Forbrukerrådet før, i forbindelse med mangler på et par produkter kjøpt hos Elkjøp.

Hos sistnevnte firma synes det ofte å virke som de ansatte tror at Kjøpsloven er som en gjennomsnittlig utgave av Se&Hør; altså, man leser det som står skrevet, men man gidder ikke ta det så veldig seriøst...(Nei, jeg er ikke imponert over servicen Elkjøp står for, og er FORHENVÆRENDE kunde hos dem...)

Jeg gadd ikke å gi meg, ettersom de hadde solgt et produkt med mangler, og attpåtil var direkte arrogante og vanskelige mot meg som forbruker.

Og, jeg vant frem! Ettertrykkelig!

Så, møter man motbør som forbruker, på mangler man selv IKKE har noen som helst skyld i, og forhandleren ikke vil gjøre opp for seg/få til en løsning; lag et helvetes bråk!

Det er nok av seriøse aktører i et marked. Det er INGEN grunn til å la de useriøse slippe unna!

Og NB! Jeg sier IKKE at Rottefella er en slik useriøs aktør! Bare så det er klart!