Har snakka med et par stk som jobber i fjell/ski/klatrebutikker og k2 obsenthed har begge kommentert er knallski.. Men at det er twintip har jeg ikke tenkt over engang. Han ene jeg snakka med nevnte at coomba også ville være bra med tanke på lengde 188 og at fronten er mykere enn resten, slik at den er lett å få på sving samt flyte på snøen.
når det gjelder bindinger ble jeg ikke anbefalt cobra grunnet reperasjoner, problemer og masse anna rart. Ene butikken har faktisk slutta å ta dem inn også.
Når jeg er på hytta i rondane er jeg vant til å gå på ski i 45min+ inn til foten av toppen, truger opp, kjøre snowboard ned. Men planen er nå å droppe fjellski, truger og snowboard og så gå på telemark skia hele veien innover. Uten å ha prøvd det virker det som et slit å gå med bindinger som da har motstand. Men hvis du har noen gode argumenter er jeg åpen for det
NTN bindinga går for ca 2000 og cobra for 1200. jeg har fått tilbud om ntn til noe under 2000 pga noe bekjentskap og greier, så synes du fortsatt jeg bør gå for cobra?
skumlest den tråden og det meste der går på valg av fjører + 08 modellen. Er jo 09 modellen som er akutell nå + myke fjører. Virker ikke som det er no særlig klager på de enda (sessongen har riktignok akkurat starta, så kommer vel sikkert no klager snart)