Har kjørt en sesong med Corvus og NTN. Jeg syns de er veldig gode i alt føre der det er litt snø og ok når det er hardt.
For å forklare nærmere: de kjører pudder veldig bra, spessielt når du får litt fart på de. Den forlengede tuppen spretter fort over snøen og gjør svinger lette. Men i ikke-idelle forhold er når skia virkelig skinner. De er så lange og stive, kombinert med den forlengede tuppen som gjør at du ikke merker ujevnheter i underlaget. Så lenge du bare har litt snø å svinge i er de fantastiske. På hardt føre merker du selvsagt bredden, men de svinger ok og er veldig forutsigbare (og ganske artige).
Første dagen jeg hadde på de var fantastisk. Det var kveld i februar og det snødde tung puddersnø. På bakken i anlegget jeg kjørte var det 15 cm med tung og litt oppkjørt snø. Var vanvittig artig, når resten av folka i annlegget stotrett seg ned i veldig rolig fart på grunn av spora, å bare kunne kjøre på for fullt og ikke merke sporene i det hele tatt, var som å kjøre i urørt pudder.
Den forlengede tuppen gjør og at du kan kjøre med de i skogen. Men de er fortsatt lange og litt stive ski til å ta med i skogen. Kjører du mest fjell ta Corvus, mest skog ta Navis (selvsagt også avhengig av din høyde).