For min del står det nå etterhvert mellom BC Navis og K2 Coomba. To forskjellige ting, men jeg har ikke helt klart for meg hva jeg egnetlig vil med mitt neste par...
Men jeg har studert den tuppen til jeg ikke klarte mer. Så jeg bombarterte alt jeg greide å grave fram av eiere, forhandlere og produsenten selv for å finne ut mer.
Når skien kommer fra fabrikken er det et like klistremerke på decket hvor det står at kantene skal "grind moderately", så derfor spurte jeg BC hvorfor og hvordan den fungerte. Her er svaret fra BC selv: "We recommend "moderate" grinding (only) in the tip area, to better enjoy the special shape of our tip with the progressive and smooth feeling of while turning short and long radius whatever the snow conditions are: too sharp hegde could trigger too radical turns."
Dette bekreftes delvis at kjørerne selv, som sier at skien kan lugge og være litt uforutsigbar på hardt føre, men etter moderat sløving av deler av tuppen så blir skien en drøm. Så uten at jeg har kjørt en meter på skien tror jeg at bindingsposisjonen på skien virkelig skyldes at det ikke er innsvingen som er trukket bakover - det er tupp alt sammen!