Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hjelp til førstetelemark ski
#154287 12/10/2008 3:45 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Gutt på 80kg, 185 høy. Så ikke den kraftigste karen.

Jeg har stått på twintip og slalom ski noen år nå. Men i fjor fikk jeg testet telemark for første gang, og jeg ble frelst, løp til butikk for og handle med det var noe dyrt synts jeg :sadMen nå er kjøper lysten tilbake :grin og mjeg trenger hjelp...

Jeg er da som sagt nybegynner på telemark, men svingene sitter ganske bra synts jeg, 360 er også satt. Så føler meg ikke som en nybegynner, selv om jeg bare har prøvd en dag.Nå har jeg Völkel Bridge med fast hel. Men jeg har lyst på noe breiere som jeg kan kjøre løs snø med og forhåpentligvis tamine første toppturer med. Men jeg har ikke de største mulighetene til og kjøre pudder, så de må fungere i preparert løype også.Kjører mest i Valdres (fordi som veit hvor det er).

Hvilke ski, bindinger?Tips til sko som er verdt en titt, dette er jo såpass individuelt så det må jo testes i butikk.

Kjøp over internett er aktuelt, siden det er mye penger og spare...

telemarkbinding, telemarksko og ski
thomas ll #154288 20/11/2008 10:32 PM
Fersking
Fersking

HeiVed valg av telemark binding er Rottefella Cobra det beste. Ved valg av sko er det litt forsjellig men Crispi og Skarpa er veldig bra.Crispi sin XP MAN vill eg tru passer til litt løper og pudder.Når det gjelder ski er det veldig masse på markedet innen Black Diamond Megawatt trur eg vill passe bra. Denne skia var også test vinner i friflyt sin ski test.

Re: Hjelp til førstetelemark ski
thomas ll #154289 20/11/2008 10:47 PM
Ivrig
Ivrig

Ville nok valgt enten NTN eller Hammerhead lenge før Rottefella Cobra :wink

Samma her...
thomas ll #154290 20/11/2008 11:36 PM
Fersking
Fersking