Jeg sa ikke at du sa at det kan sammenlignes, jeg sa meg uenig i grunnlaget for betingelsene ("målene tatt i betraktning")... :wink

Mengden kverulering er omvendt proporsjonal med snødyben...

Jeg har Stormrider Scot Schmidt (modellår 06-08), som er identisk med XXXL såvidt jeg vet. Har selv tenkt å pusse opp et par 5-6 år gamle SSL for bakkebruk i år, og føler at Stöckliene nesten faller mellom to stoler. Til pudder er det åpenbart ikke førstevalget når jeg har et par Sanouk (og et par 128 mm rocker-ski på vei). Når jeg trenger en stiv ski "allrounder" har jeg også et par Scott som er bare drøye centimeteren bredere, som også funker bra i bakken men naturligvis gir noe bedre flyt utenfor. Fornuften tilsier at minst ett par er oveflødige... men responsen i markedet så langt tilsier at det er vanskeligere å selge "ukjente" ski enn Gotama og Seth (eller så er det for tidlig på året). Og fornuften trenger jo ikke alltid å seire. :grin

Når det gjelder bakkeski ville jeg aldri kjøpt noe annet enn racingski. Tilgangen av toppski til god pris er langt høyere enn brukte konsumski, og så lenge det kun er til bruk av og til er det ikke aktuelt å kjøpe nytt. Dessuten er det stort sett radius godt under 20 på butikkski, og dét er ikke morsomt så lenge av gangen (som SiSts oppserverte).