Jeg mener jeg sa ganske tydelig, t_dahl, at Mantra IKKE kan sammenlignes med rene bakkeski.

:grin

Og det at jeg tar med målene på en racingski, er naturligvis relevant, ettersom de forteller om et handicap som storfjellski har når de først skal sammenliknes opp mot rene bakkeski.

Det er en grunn til at man arrangerer to ulike OL også. Ett for funksjonsfriske og ett for de med div. handicap. Og sistnevnte gruppe utfører faktisk idrettsprestasjoner som egentlig er mer imponerende.

Så, kvalitetene til en storfjellski som Mantra er imponerende i preppet bakke i og med det "handicap" den har på slik snø.

Men, jeg er så klart helt enig med deg i at responsen og hurtighet fra kant til kant på en racing bakkeski er overlegen. Det skulle bare mangle.

Den er likevel ikke så overlegen når man ser på hvor bra en allsidig storfjellski kan fungere i bakken (som mine Mantra, og dine muligens Stormrider XXXL?), hvilket ikke er primæroppgaven, og så virkelig vise sine kvaliteter når man kommer utenfor cordfløyelen.

Men jeg er ikke mer uenig med deg enn at jeg faktisk vurderer å kjøpe et skipar nummer 2 denne sesongen som skal brukes primært til bakkekjøring.

Så, jeg burde kanskje slutte å kverulere allerede? :grin

Racingski blir det nok ikke, men et par allmountainski med midje som er ca et par cm smalere på midten enn Mantra.