Det va jo et standard-uttrykk da eg studerte i bartebyen... Strikkagenser/kofte, vadmelsnikkers/bukse, strikkalue. Og stav. Og, ikkje minst, lærsko og TUA under føttern. Da telemarkstrenden eksploderte på tidlig nittitall, så du dem overalt i Vassfjellet. Og når du havna i lag med en av dem i T-kroken og sku slå av den obligatoriske heispraten, va det ingen vits å spørre den snytunge vadmelsklumpen om han va student, nei det va bare "jaha, e det kjemi, arkitekt, bergverk eller...?" Etter et raskt svar på kor på Gløshaugen han hørte heime kaste han et blikk ned på mine ikke-tua-ski: "Åssen ski er e der a?" For oss som gikk på universitetet va det ganske enkelt og plukke ut en Gløshauger...etter at Vadmelshypen va over va det bare å se etter norrøna-goretex i rødt og blått, low alpine og seff TUA, så hadde du dem med en gang...(misforstå meg rett; dem fantes på Lade og Dragvoll og, men langt fra så konformt) Hehe, artig å være litt usaklig fordomsfull, men hovedpoenget e, og det har jo denne tråden vist til fulle, at de fleste gode TUA-minnan i Norge stamme fra studentbyen Trondheim, i og med at det ligg et beskjedent lite skolebygg på Gløshaugen hvis disipler i mangel av skoleuniform tidlig på nittitall fant sin frelsende erstatning.